Cartell de Meeting Point a Miramarges

Senyalització dels punts de reunió definits pel Pla d’autoprotecció de Miramarges i de Torre dels Frares

20.06.2024

Divendres passat es va instal·lar la senyalització de punts de reunió a les dues ubicacions que estableix el Pla d’autoprotecció (PAU) de Miramarges i Torre dels Frares. Els punts de reunió són les zones on s’han de dirigir les persones que són evacuades i on han de romandre fins al final de l’emergència. En el cas de Miramarges, el PAU estableix que el punt de reunió és a l’aparcament de sota el carrer Miramarges; en el cas de Torre dels Frares i de la Masia de la Torre dels Frares, és al Parc Segimon Serrallonga.

La senyalització que s’ha instal·lat té un disseny propi de la UVic-UCC amb una part central ocupada per la icona de punt de reunió i una part inferior amb el text en català i en anglès. Atès que es tracta d’una senyalització definitiva, s’ha optat per fer-la d’alumini i pel mateix sistema de subjecció que la resta de senyals que es col·loquen als fanals o en altres elements verticals de la via pública. Les mides de la senyalització també s’han definit tenint en compte que són senyals que han de ser visibles des de la distància. Aquesta actuació, com que implica una intervenció a la via pública, s’ha dut a terme en coordinació amb l’Ajuntament de Vic i seguint les seves indicacions.

Els plans d’emergències i d’autoprotecció implementats a la UVic-UCC inclouen mesures per donar resposta a possibles situacions de risc a les seves infraestructures i estableixen quins són els equips d’emergències i les seves funcions, amb l’objectiu de poder garantir la seguretat de la comunitat universitària. En aquest sentit, el mes d’abril passat es va dur a terme un simulacre d’evacuació a l’edifici de Torre dels Frares, amb la participació activa dels diferents equips d’emergències d’aquest edifici i amb una senyalització provisional del punt de reunió, que ara s’ha retirat per col·locar la definitiva.