Recerca
Cartell de la primera sessió formativa

Sessions formatives sobre la incorporació de la perspectiva de gènere en la recerca i la divulgació científica

18.03.2021

La Unitat de Divulgació Científica, el Centre d’Estudis Interdisciplinaris de Gènere (CEIG) i la Unitat d’Igualtat de la UVic-UCC organitzen una formació online de cinc sessions sobre la incorporació de la perspectiva de gènere a la recerca i a la divulgació científica. Aquesta formació va adreçada al PDI de la UVic-UCC (Campus Vic i Campus Manresa) i a l’alumnat de l’Escola de Doctorat i pretén aprofundir en la formació per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la recerca, dedicant sessions específiques per àmbits de coneixement i, alhora millorar les habilitats i competències per a la divulgació de la recerca realitzada amb perspectiva de gènere.

L’activitat, que treballa de manera explícita la igualtat de gènere, un dels Objectius de desenvolupament sostenible, tractarà els continguts en cinc sessions separades que es realitzaran de 15:00h a 17:00h en format virtual a través de la plataforma Zoom entre el 14 d’abril i el 12 de maig.

La Dra. Capitolina Díaz, Catedràtica de Sociologia de la Universitat de València, serà l’encarregada d’inaugurar aquest cicle formatiu. La Dra. Díaz impartirà les tres primeres sessions:

La primera sessió serà presentada per Gerard Coll-Planas, director del CEIG, i per Anna Pérez-Quintana, directora de la Unitat d’Igualtat.  La segona sessió serà presentada per Marta Otero, coordinadora del TR2Lab, i la tercera sessió serà presentada per Mireia Bartrons, investigadora del GEA.

La quarta sessió, La importància de la perspectiva de gènere en la comunicació i divulgació científica. El cas de la comunicació en salut des de la perspectiva de gènere, anirà a càrrec de la Dra. Gemma Revuelta, directora del Centre d'Estudis de Ciència, Comunicació i Societat de la Universitat Pompeu Fabra (CCS-UPF) i vicepresidenta primera de la Asociación Española de Comunicación Científica (AECC). Aquesta sessió la presentarà la Dra. Marina Geli, coordinadora del CESS i directora de la FESS.

S’encarregarà de tancar aquest cicle formatiu, la Sra. Marta Corcoy, presidenta de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC), que impartirà la cinquena i última sessió: Pautes per a la incorporació de la perspectiva de gènere en la comunicació i la divulgació científica. Presentarà la sessió Maria Forga, investigadora del LMSI.

Es poden realitzar inscripcions fins el 12 d’abril de 202. El PDI del Campus Vic, UMedicina i alumnes de l’Escola de Doctorat ho han de fer a través del Campus Virtual  clicant aquest enllaç . El PDI del Campus Manresa formalitzarà la inscripció a través de l’enllaç. Es farà una única inscripció per assistir a les cinc sessions.

Aquesta formació forma part del programa UDivulga. Ciència i Societat, programa que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) – Ministerio de Ciencia e Innovación.

Amb la col·laboració del Centre d’Innovació i Formació en Educació (CIFE) i l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC.

Per a més informació podeu consultar el següent enllaç.

Podeu consultar el programa en PDF clicant aquí.