Expo Triadú 1
Expo Triadú 2
Expo Triadú 3

S’inaugura l’exposició: “...a dins de classe soc feliç”

L’espai Josep Vernis de la UVic acull, des d'aquest dimecres i fins el proper 26 de març, l'exposició titulada "...a dins de classe soc feliç”, una mostra impulsada per Òmnium Cultural amb motiu del centenari, l’any passat, del naixement de Joan Triadú i Font (1921-2010). L'acte d'inauguració va comptar amb la intervenció del degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), Eduard Ramírez, i amb una breu ponència de la filla de Joan Triadú, la pedagoga Teresa Triadú, amb el títol “Joan Triadú, pare i mestre”. També van intervenir-hi la professora de la FETEP Eulàlia Collelldemont i el director de l’Escola Thau Barcelona, Agustí Olivares, que va presentar “Joan Triadú, el nostre Personatge de l’Any”.

"...a dins de classe soc feliç"

Aquesta és una mostra de reproduccions de documents i fotografies que repassen la biografia de l’autor. Joan Triadú, nascut el 1921 a Ribes de Freser, va estudiar Filologia Clàssica a la Universitat de Barcelona. Va ser professor de català a la Universitat de Liverpool, on va començar una activitat de resistència cultural i política al Front Nacional de Catalunya. D’altra banda, va desenvolupar la seva tasca de crític de literatura en revistes com Ariel, Serra d’Or i el diari Avui. En conseqüència, l’any 1982 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi; el 1992, amb el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes, i el 2001 amb la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya.