Aprovació de la universitat al Parlament de Catalunya
Arribada a Vic, després de l'aprovació al Parlament
Jornada de Traducció
Dinar popular del dia del reconeixement
Primer doctorat honoris causa, Emili Teixidor

S’inaugura l’exposició “La UVic-UCC, 25 anys en imatges. Persones, coneixement i territori”

28.04.2022

Un dels actes de celebració del 25è aniversari de la UVic-UCC és l’exposició retrospectiva "La UVic-UCC, 25 anys en imatges. Persones, coneixement i territori”, que s’inaugurarà el pròxim dimarts 3 de maig a les 18 h, a l’Espai Josep Vernis de la UVic-UCC. Es tracta d’un recull de fotografies que plasmen alguns dels moments més significatius d’aquest últim quart de segle de la Universitat.

La mostra s’estructura en diversos apartats. Un d’ells, dedicat a les persones, recull des de la jornada del 21 de maig de 1997 ─quan es va reconèixer al Parlament de Catalunya la Universitat de Vic─ fins a la presa de possessió de l’actual rector, Josep Eladi Baños, passant per la presa de possessió del primer rector i primera rectora, els seus equips, la inauguració de les noves instal·lacions d’Eumogràfic (2008), la investidura d’Emili Teixidor com a primer doctor honoris causa (2012) o la inauguració de diversos cursos acadèmics.

Un altre dels apartats de l’exposició està centrat en la comunitat i en les diverses celebracions i actes que organitza. En aquest bloc es reuneixen fotos de diferents grups de la comunitat universitària des del 1997, com la graduació d’estudiants, la cantada de la coral, els pastorets, l’actuació castellera o el concert de l’Orquestra Inclusiva, entre altres.

A l’apartat dedicat al coneixement, les instantànies fan referència a l’activitat acadèmica, divulgativa i de recerca de la institució, com ara les jornades de traducció, la 1a eWeek, la inauguració de la Universitat d’Estiu, la Setmana de la Ciència, la First Lego League, les Tertúlies de Literatura Científica, la inauguració del CT BETA, etc.

Un altre bloc de l’exposició, dedicat al territori, fa un repàs a totes les federacions que la universitat ha dut a terme aquests últims anys: amb FUBages, FESS i Elisava. Com a complement hi ha un recull d’imatges dedicat als campus Vic, Manresa i Barcelona, i a la seu de Granollers.

Aquesta exposició està comissariada per Anna Sabata, secretària general de la UVic-UCC, i organitzada pel Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre, amb la col·laboració de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals, l’Oficina de Gestió Cultural i UMedia.