Sessió de fisioteràpia

S’inicia el projecte d’un servei de fisioteràpia per al personal treballador

Segons els resultats de l’últim informe epidemiològic sobre exàmens de salut dels anys 2020 i 2021 de l’empresa ASPY, que fa els exàmens de salut al personal treballador, el 26% de les persones que es van fer la revisió mèdica durant aquest període presenten molèsties i dolors en l’aparell musculoesquelètic. A més, el principal factor de risc a què està exposat el personal treballador és precisament aquesta afectació musculoesquelètica, que afecta el 97,6% del personal i que està relacionada directament amb les postures forçades, l’ús de les pantalles d’ordinador i la conducció de vehicles.

Amb la voluntat de millorar aquest aspecte de la salut de la comunitat universitària, des de la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral, en el marc del projecte d’Espais de Benestar, i juntament amb la coordinació del grau en Fisioteràpia de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, s’està treballant en la creació d’un servei de fisioteràpia, portat a terme pel professorat del mateix grau, dirigit al personal treballador de la Universitat.

Les sessions d'aquest servei tindrien una durada aproximada d’una hora, fora de l’horari laboral, i la reserva es faria a través d’una aplicació integrada en el Campus Virtual. Tindrien un preu simbòlic de 5 €, destinats a la compra de material necessari per a les sessions.

Per tal de valorar si la proposta seria ben acollida entre la comunitat, es fa una crida a contestar aquest breu qüestionari.