Docència

Sis estudiants d’Enginyeria Mecatrònica conformen l’equip de robòtica de la UVic-UCC per aquest curs

21.10.2021

Els Garrins Metàl·lics, l’equip de robòtica de la UVic-UCC, ja està a punt per afrontar la temporada 2021-2022. Aquest curs l’equip estarà format per sis estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica de la Facultat de Ciències i Tecnologia, i compta amb noves incorporacions.

Respecte a la temporada anterior, continuen a l’equip Edgar Gallipoli, Sergi de las Muelas i Ibrahim Amar, i s’hi incorporen Lluc Estrella, Jana Bover i Isaac Acevedo.  A més, per segon any consecutiu, l'equip serà entrenat per Marc Genevat, enginyer mecatrònic i membre fundador de l'equip ‘Garrins Metàl·lics’ en la seva etapa com a estudiant de la UVic.

L’equip ja s’està preparant per participar en la propera edició d’Eurobot, la competició europea de robòtica que es celebrarà la primavera de 2022. El torneig consisteix en construir un robot per resoldre un repte, de forma totalment autònoma i sobre una taula de 2x3m. El repte d’Eurobot 2022 s’anomena ‘Age of Bots’ i està basat en les ruïnes d’una antiga civilització robòtica on cal trobar els fragments oblidats del seu origen.

Garrins Metàl·lics’ va ser creat l’any 2012 per tal de dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica a nivell internacional. El torneig Eurobot de l’edició 2020 no es va poder celebrar a causa de la pandèmia, però a l’edició 2021 l’equip va tornar a ser campió al Eurobot Spain, tal com va succeir també al 2019.  Les primeres quatre temporades l’equip va competir a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EEUU), tot obtenint diversos premis dins del marc del torneig First Tech Challenge (FTC). Des del curs 2016-2017 l’equip participa al torneig d’àmbit europeu Eurobot.