"Sis nits d’agost", de l'exestudiant Jordi Lara, seran les "Lectures en conversa" del mes d’abril

11.03.2021

Sis nits d’agost, de l’exestudiant de Mestre dels Estudis Universitaris de Vic Jordi Lara, editada per Edicions de 1984, és la proposta per a la propera sessió de “Lectures en conversa” que tindrà lloc el 21 d’abril, a les 14 hores, al pati de la Masia Torre dels Frares. A aquesta iniciativa de diàleg al voltant dels llibres promoguda per la Biblioteca, l’Oficina de Gestió Cultural i Eumo Editorial s’hi suma, en aquesta ocasió, UAlumni. Jordi Lara va cursar Magisteri, en l'especialitat de Filologia, a la promoció de 1986-1989, als Estudis Universitaris de Vic. Posteriorment es va llicenciar en literatura catalana. Ha treballat com a periodista cultural a TV3. Entre d’altres ha publicat Papallones i roellesUna màquina d’espavilar ocells de nit i Mística conilla (Premi Crítica Serra d’Or de Narració 2017). La sessió la conduirà Carme Rubio que va ser professora de Lara en el seu pas per l’Escola de Mestres.

Sis nits d’agost ens acosta amb destresa literària a la figura del filòsof i activista Lluís Maria Xirinacs. En fa una aproximació a través dels seus últims dies, és la història d’una mort volguda i preparada. Xirinacs va decidir quan morir i com: va triar deixar de viure el dia que feia setanta-cinc anys i ho va fer al mig de la natura, al pla de cal Pegot, una pastura al peu del Taga, al Ripollès, volia morir fusionant-se amb la natura. L’obra ens fa qüestionar sobre la mort i la llibertat individual.

De totes aquestes qüestions podrem parlar-ne amb Jordi Lara. Només cal que us inscriviu enviant un correu a biblioteca@uvic.cat abans del 14 d’abril. Està emmarcada en les activitats de Sant Jordi de la UVic-UCC.

Fotografia de Jordi Lara: Vilaweb, Albert Salamé.