Josep Vidal
Manuel Arribas
Rafel Gómez
Sergio Ramos

Sis persones s'han doctorat durant el mes de juliol a la UVic-UCC

16.09.2021

El mes de juliol, abans d'iniciar el període de vacances, ha estat prolífic en tesis doctorals llegides a la UVic-UCC. En total, durant aquell mes es van doctorar sis persones: Laura Farré Riera, Josep Vidal Arráez, Manuel Arribar Ibar, Rafael Gómez Rojas, Sergio Ramos Cebrian, Lídia Vendrell Puigmitjà.

El dia 2 de juliol i, dins el marc del Programa de Doctorat en “Innovació i Intervenció Educatives”, es va celebrar l'acte de defensa de la tesi doctoral de Laura Farré Riera, que porta per títol “El reconeixement de les veus de l'alumnat per a la reflexió de la pràctica educativa a secundària. Una recerca col·laborativa”, dirigida per la Dra. Núria Simó Gil. El tribunal, format per la Dra. Ángeles Parrilla Latas, de la Universidad de Vigo; el Dr. Joan Soler Mata, de la UVic-UCC; i la Dra. Marta Sabariego Puig, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent “Cum Laude”. Farré destaca: "La tesi doctoral se centra en el reconeixement de les veus de l’alumnat i en la seva participació en els contextos d’aprenentatge a secundària, i situa els nois i noies com a agents actius i corresponsables de l’acció educativa".

El 12 de juliol es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Josep Vidal Arráez amb el títol “La représentation de la culture dans la didactique des langues étrangères: le cas du Catalan en France, dirigida pel Dr. Llorenç Comajoan i la Dra. Nathalie Spanghero-Gaillard. Es tracta d'una tesi del Programa de Doctorat en “Innovació i Intervenció Educatives” i englobada en règim de cotutela amb la Universitat de Tolosa Jean Jaurès. El tribunal, format per la Dra. Mercè Pujol Berché, de la Université de Perpignan Via Domitia; el Dr. Antoni Tort Bardolet, de la UVic-UCC; la Dra. Emmanuelle Garnier, de la Université Toulouse; el Dr. Christian Lagarde, de la Université de Perpignan Via Domitia; i el Dr. Francesc Xavier Vila Moreno, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent amb la Menció Internacional. El nou doctor comenta: "La proposta metodològica experimental sobre l'estudi de la noció de cultura que presentem pretén, d'una banda, aportar eines i elements de reflexió sobre quins aspectes culturals tractar a l'aula de llengües estrangeres i, d'altra banda, omplir el buit existent en la recerca sobre l'ensenyament del català com a llengua estrangera en adults."

El dia 14 de juliol, Manuel Arribas Ibar va defensar la seva tesi “Knowledge Biases in Supplier-Based Innovation Ecosystems”, dirigida per la Dra. Petra A. Nylund i la Dra. Núria Arimany Serrat. Aquesta tesi s'emmarca dins del Programa de Doctorat en “Dret, Economia i Empresa”. El tribunal, format pel Dr. Agustí Canals Parera, de la Universitat Oberta de Catalunya; la Dra. Elisenda Tarrats Pons, de la UVic-UCC; i el Dr. Xavier Ferràs Hernández, de la Universitat Ramon Llull, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent “Cum Laude”.

El dia 23 de juliol es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de Rafael Gómez Rojas amb el títol “Implantación de la metodologia Lean con el modelo de acreditación catalán y su aplicación en el sector sanitario”, dirigida pel Dr. Manuel Álvarez del Castillo i el Dr. Xavier Gironès García. Aquest treball s'inclou forma part del Programa de Doctorat en “Cures integrals i Serveis de Salut”, El tribunal, format pel Dr. Enric Subirats Bayego, de la Universitat de Girona; la Dra. Montserrat Comellas Oliva, de la Universitat Autònoma de Barcelona; i el Dr. Marc Bernadich Márquez, de la UVic-UCC (FUB Bages), va atorgar a la tesi la qualificació de Notable. En paraules del nou doctor: “La tesi doctoral se centra en la millora dels processos assistencials aplicant metodologies que provenen del món de la indústria, conjuntament amb models de qualitat del sector de la salut, amb l’objectiu de millorar l’accessibilitat dels pacients al sistema sanitari”.

Sergio Ramos Cebrian va defensar la seva tesi doctoral “Espacios activos y derechos pasivos. Una historia no resuelta en las políticas culturales de proximidad” el dia 28 de juliol. Aquesta tesi, inclosa al Programa de Doctorat en “Traducció, Gènere i Estudis Culturals”, va estar dirigida pel Dr. Jaron Rowan i tutoritzada per la Dra. Teresa Julio Giménez. El tribunal, format pel Dr. Nicolas Barbieri, de la Universitat Autònoma de Barcelona; el Dr. Rubén Martínez Moreno, de BAU; i el Dr. Raúl Abeledo Sanchis, de la Universitat de València, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent. Les principals aportacions de la tesi doctoral, segons l'autor, són: "El plantejament d'una línia d'investigació respecte a la comprensió dels diferents graus dels drets cultural i dels seus processos de materialització en els espais culturals de proximitat, orientats a la millora de les condicions democràtiques de la vida de la ciutadania".

La darrera tesi doctoral que es va defensar el juliol va ser el dia 30. Lídia Vendrell Puigmitjà va presentar la seva recerca, titulada “Assessment of the ecological impact of metal and salts mining effluents on freshwater bodies” i dirigida per la Dra. Laia Llenas Argelaguet i la Dra. Meritxell Abril Cuevas. Aquesta tesi pertany al Programa de Doctorat en “Ciències Experimentals i Tecnologies”. El tribunal, format per la Dra. Berta Bonet, de la University of Birmingham; el Dr. Miguel Cañedo-Arguelles Iglesias, de la Universitat de Barcelona; i el Dr. Joan Gomà Martínez, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’Excel·lent “Cum Laude” i Menció Internacional. Aquesta tesi contribueix a ampliar la informació existent dels efectes dels metalls en els ecosistemes aquàtics i les possibles eines que es podrien utilitzar per a reduir i eliminar aquest impactes.