Té la paraula

Marina Sabaté: “Tenir l’edat i prou ganes de seguir aprenent són els únics requisits per accedir al Campus sènior”

14.10.2021

La Marina Sabaté és graduada en Publicitat i Relacions Públiques per la UVic-UCC, postgrau en Producció i gestió d’espectacles i festivals per la UB, i especialització en protocol per la UdG. Va entrar a treballar al Centre Internacional de Formació Contínua el 2019,  tot i que prèviament havia treballat com a becària a Carreres Professionals,  a Màrqueting i a l’antic SAV, ara UMedia. Actualment coordina, juntament amb l’UHUB i les diferents facultats, el Campus Sènior de la UVic, i en fa la gestió interna a través de SIGMA.

Com i per què es va crear el campus sènior?

El  Campus Sènior es va crear el curs 2014-2015 amb l'objectiu d’obrir la Universitat al conjunt de la societat. Anava dirigit especialment als membres de les Aules de la Gent Gran per tal que poguessin accedir a la formació universitària al costat dels estudiants de grau de les diferents facultats i de l’Escola d’Idiomes.

Aquest Campus des de fa uns anys que és obert a totes les persones majors de 60 anys i manté el mateix esperit de quan publicàvem el catàleg d’assignatures d’ara fa 7 anys en el qual dèiem que “La formació al llarg de la vida és una font d'enriquiment intel·lectual imprescindible tant per construir i consolidar les nostres estructures de coneixements, la nostra personalitat social i professional i l'autoconeixement, com per seguir de prop l'actualitat científica i cultural que ens permet sentir-nos membres actius i responsables en una societat que evoluciona contínuament.”

Així doncs, el Campus Sènior de la UVic ofereix cada semestre un paquet d'assignatures susceptibles d'interessar a un públic molt divers, tant pel que fa a interessos com pel que fa a formació. Vindria a ser una ampliació cap a la vessant universitària dels cicles de conferències que cada curs ofereixen l'Aula de la Gent Gran d'Osona i l'Aula de la Gent Gran de Centelles. És per això que els membres de les Aules de la Gent Gran gaudeixen també de preus especials de matrícula amb la intenció de fer-la més assequible i atractiva.

Qui pot venir al Campus Sènior? Com funciona?

Són ofertes acadèmiques pensades per a persones a partir de 60 anys. Tenir l’edat i prou ganes de seguir aprenent són els únics requisits. Anualment es publiquen les assignatures ofertes per cada facultat de manera que els interessats escullen aquelles que més els hi interessa. Acostumen a ser assignatures dels primers anys de cada grau, ja que el contingut que es dona a classe ha de ser entès per tothom. La màgia comença en iniciar les classes, quan els sèniors coincideixen amb els "juniors", i les ganes de seguir aprenent veus que no tenen edat.

Quines són les assignatures o àmbits de coneixement més demanades?
Per ara les de la Facultat d'Empresa i Comunicació són les que tenen més matricules. Com per exemple Història contemporània, Història del cinema o Història del periodisme.

Fins ara, quants estudiants sèniors ha tingut la UVic?

Cada any són entre 6 i 10 les persones que es matriculen al Campus Sènior, excepte l’any passat que no es van obrir les assignatures a causa de la pandèmia. En total des del seu inici han participat al campus més de 40 persones.