Té la paraula

Miquel Rojo: “Intentarem seguir el llegat d'en Sebastià Bardolet, però farem un gir cap a un estil més modern”

03.03.2022

Miquel Rojo va estudiar Magisteri Musical a la Universitat Ramon Llull i és llicenciat en Trompeta Jazz i Música Moderna per l’ESMUC. Aquest curs ha començat a la UVic, com a director de la coral i alhora com a professor de música en els graus de Mestre. És membre del grup Oques Grasses des de fa gairebé deu anys.

Canvi de director de la coral implica també un canvi de filosofia?

Doncs, la veritat, intentarem seguir el llegat que ha generat durant tots aquests anys en Sebastià Bardolet quant a qualitat! Però farem un gir cap a un estil una mica més modern. Tingueu en compte que vinc de la branca de música moderna i la coral, evidentment, derivarà cap a aquí. He començat ja a introduir cançons de grups com Coldplay al nostre repertori i també hem explorat una mica el trap o el hip-hop!

Com ha estat l’experiència fins ara al capdavant de la coral?

Ha sigut una experiència molt gratificant i enriquidora. Veure la implicació que han tingut durant el primer trimestre les alumnes fa que vagis amb moltes ganes als assajos. I veure com dia a dia tot va sonant millor és flipant!

És gaire complicat compaginar la feina de trompetista a Oques Grasses i la docència?

Hi ha dies de tot. Normalment, no hi ha problemes, ja que els horaris de docència són de dia i la música és més aviat de nit. Això sí, algun viatge que hem fet a l’estranger, els meus companys l’han fet amb furgoneta i jo he hagut d’agafar algun vol a última hora de la tarda i arribar just per pujar a l’escenari a tocar!

Ara que tens la coral en construcció, com t’agradaria que arribés a ser?

M’encantaria que acabéssim sent un grup ben gran de gent, amb quaranta o cinquanta persones. M’agrada molt dirigir corals amb molta  gent!

Quins són els beneficis de cantar en una coral? I per què creus que encara hi ha poca gent que s’atreveix a provar-ho?

Cantar, en general, és molt beneficiós per a la nostra vida, ens fa feliços. I crec que hi ha gent que encara no ho ha provat perquè pensa que necessita un nivell musical molt alt (i no és així, en absolut, només necessites les ganes!). Molta gent també opina que no canta bé o que no afina prou. En el 100% dels casos tots tenim alguna cosa bona per oferir dins un grup coral.