Té la paraula

Santiago Jordán: “Volíem transmetre el valor del màrqueting ben realitzat i amb un elevat sentit de responsabilitat davant la societat”

20.04.2021

Santiago Jordán és llicenciat en Ciències de la Informació per la UAB i doctor en Planificació Estratègica de la Comunicació. Va entrar a treballar a la UVic l’any 2003 per impartir docència de l’àmbit de la comunicació, concretament Comunicació 360º, Estratègia i planificació de mitjans i Direcció de comptes publicitaris. Actualment és el coordinador del grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial. Coordina les 1es Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial

D'on sorgeix la idea d'organitzar aquestes primeres Jornades de Màrqueting i Comunicació ?

Al juny 2020 el degà Josep Burgaya va plantejar una sèrie de brainstormings amb els responsables de gestió de deganat per optimitzar les activitats de la FEC i es va estimar, com un dels eixos, la voluntat d'obtenir i generar coneixement en l'àmbit del màrqueting i la comunicació. És a dir, obtenir coneixement mitjançant l'aportació del sector empresarial més avantguardista i fer-lo arribar als nostres col·laboradors i alumnes. La FEC porta anys formant alumnes que posteriorment s’han incorporat a les empreses de dins i de fora del territori i que són part del món directiu de les nostres empreses. I les noves promocions estan en camí. Aquestes jornades són per a tots ells.

Quins objectius us plantegeu?

Entenem el grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial com el nexe d'unió entre els diferents graus de la FEC, donat el seu caràcter transversal en la nostra societat. Avui podem dir que, en una definició global, màrqueting ho és tot. Ens vam plantejar transmetre a alumnes i professionals el valor del màrqueting ben realitzat, de forma responsable i amb un elevat sentit de responsabilitat davant la societat. Volem aprofundir en el màrqueting d'avui dia, també anomenat màrqueting 4.0, basat en el propòsit social i l'omnicanalitat.

Heu convidat professionals que estan a la primera línia. Quin criteris esta heu seguit a l'hora d'escollir-los?

Doncs senzillament ens hem basat en el talent, l’experiència, el reconeixement professional i la capacitat de comunicació dels coneixements i experiències basats en dilatades carreres professionals, marcats d'èxits i també d'alguns entrebancs en el camí. Dit en poques paraules, volem que les Jornades siguin la galeria de l'excel·lència del màrqueting i la comunicació.

Quins són els reptes que afronta el sector aquests moments?

Són molts i variats, des d’adaptar-nos al nou entorn postcovid, el pensar en global i actuar en local, l'optimització i incorporació de les noves tecnologies, l'abordatge de nous mercats, el desenvolupament de les noves variables plantejades per Kotler, fins a un llarg etcètera.

Per què és important per a la UVic organitzar aquest tipus de trobades? Quins beneficis té per als estudiants?

Som la Universitat Central de Catalunya i per això focus d'irradiació de coneixement en tots aquells espais formatius on som presents i, òbviament, aquest és un fet molt rellevant.

Actualment els nostres estudiants compten amb un nou pla d'estudis que incorpora una molt bona part dels aspectes comentats suara, i sembla coherent que la qualitat docent que reben es complementi amb casos, experiències i exemples viscuts en primera persona pels ponents. El seu principal benefici es resumeix en una única paraula: coneixement.

Si les tituleu primeres jornades, vol dir que tindran continuïtat?

A poc a poc, partit a partit, gol a gol. Avui estem immersos en l'edició 21/22 i després ja pensarem en el proper partit.