Té la paraula

Toni Llobet: "La UVic-UCC oferirà els CFGS en què l'expertesa i el potencial de la Universitat ajudin a provocar un salt de qualitat i de prestigi de la FP"

02.06.2021

Antoni Llobet Mercadé és adjunt a la direcció general de la Fundació Universitària del Bages i, des del març de 2021, és el delegat del rector per al Desenvolupament dels cicles formatius de grau superior a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.

Llobet és llicenciat en Filologia Catalana. Ha estat director general de centres públics, secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament i delegat territorial a la Delegació Territorial d’Ensenyament a Barcelona Ciutat. També va ser regidor d’Ensenyament i Universitats de l’Ajuntament de Manresa.

Quins objectius hi ha darrere el fet que la UVic-UCC hagi optat per integrar la formació professional dins l’estructura universitària?

D'entrada, cal remarcar que parlem de formació professional superior, amb la qual cosa estem posicionant la UVic-UCC com una institució d'educació superior integral. Amb això volem ajudar a valoritzar la formació professional al costat i en aliança amb els centres especialitzats en aquests estudis i, alhora, facilitar la continuïtat formativa per als estudiants.

Des que es van implantar els primers estudis el 2015, en quin punt es troba ara la formació professional de la UVic-UCC?

En aquest moment la UVic-UCC imparteix 7 cicles formatius de grau superior (CFGS) ubicats a Manresa, Vic, Granollers i Olot. Alhora, i aquesta és una de les línies centrals del projecte actual i de futur, estem obrint la Universitat a la vinculació de centres que imparteixen FP per tal de compartir instal·lacions o activitats i, sobretot, facilitar als estudiants passarel·les per a la continuïtat formativa cap als graus universitaris.

Què són els itineraris 2+3?

Són itineraris formatius que permeten a l'estudiant aconseguir dues titulacions superiors, un CFGS i un grau universitari, en cinc cursos escolars en comptes de sis. Ja tenim itineraris 2+3 vigents per a CFGS i graus que imparteix la UVic-UCC i continuem treballant per ampliar-los, també per a itineraris que vinculin CFGS que imparteixen altres centres d'FP.

Quines perspectives de creixement té el Campus Professional de la UVic-UCC? Quins criteris ha de seguir aquest creixement?

A l'hora de plantejar el creixement de l'oferta de CFGS, la UVic-UCC treballarà amb la perspectiva d'una implantació progressiva, meditada i sostenible. I a partir de tres criteris fonamentals: les àrees d'expertesa de la Universitat, el valor estratègic de l'oferta per al territori i la voluntat de complicitat amb els altres actors implicats en la formació professional.

Com t’agradaria veure el campus professional d’aquí a 10 anys?

La visió que tinc és fonamentalment qualitativa i estratègica i no quantitativa. M'agrada pensar que la UVic-UCC oferirà aquells CFGS en què l'expertesa i el potencial que tenim com a universitat ajudin a provocar un salt de qualitat i de prestigiar de la formació professional. I, alhora, albiro una UVic-UCC que treballarà l'àmbit de la FP en complicitat amb altres institucions educatives que hi estaran vinculades.