Cartell del Congrés "Cómplices y rivales"

Teresa Julio participa en un congrés a la Universidad Pablo Olavide

09.12.2020

La investigadora del grup GETLHIC de la UVic, Teresa Julio, ha participat en el XVII Congreso Internacional Cómplices y rivales: Las escritoras y sus relaciones, pasiones y afectos, organitzat per la Universidad Pablo Olavide, de Sevilla, del 4-6 de desembre2020, amb la comunicació "Entre el cielo y el infierno: relaciones personales y literarias entre Ana María Martínez Sagi y Elisabeth Mulder”.

Nascudes a la primera dècada del segle XX, Martínez Sagi i Mulder pertanyen a una generació de dones que van conèixer la glòria de la República i la llosa del franquisme. Malgrat la notorietat que van adquirir als anys trenta, avui han passat a formar part de les grans desconegudes. A la comunicació es va reivindicar el paper d'aquestes dues dones, de tarannàs molt diferents, que es van conèixer a través de la literatura i van establir una relació amorosa, estroncada per pressions les familiars i socials. També es va analitzar la xarxa d'influències que hi havia entre elles i les respostes literàries que van sorgir d'aquesta complicitat.