Recerca

Tretze doctorands de la UVic participaran el 14 de maig a la quarta edició de "La teva tesi en 4 minuts"

06.05.2021

Un total de tretze estudiants de doctorat de la UVic participaran divendres 14 de maig, de 13h a 15h, a la quarta edició del concurs “La teva tesi en 4 minuts”. El repte que aquest certamen proposa als participants és que expliquin la seva recerca a la ciutadania en una intervenció breu, amb un llenguatge comprensible, accessible i entenedor i utilitzant només les seves habilitats de comunicació oral. La competició l’organitza l’Escola de Doctorat i es disputarà en format virtual (plataforma Zoom).

El concurs el presentarà el professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació Xavier Ginesta, i comptarà amb la presència del director de l’Escola de Doctorat, Antoni Tort, en la cloenda de l’acte. El jurat d'aquesta edició l’integren Mariona Casas, professora agregada del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura i autora del llibre L’oratòria a l’abast de tothom; Anton Granero, cofundador d’Eumogràfic; Xat Capellas, professora titular del Departament de Biociències i exresponsable de projectes de recerca a la UVic-UCC; Sílvia Mas, vicerectora del Campus UManresa, i Eva Funoll, directora de l’Àrea de Comunicació de la UVic-UCC. L'objectiu serà valorar la capacitat de síntesi i l’estructuració de la presentació de cada candidat per determinar si és capaç de comunicar idees complexes de manera coherent, sintètica i ordenada. També puntuaran les habilitats comunicatives verbals i no verbals de cadascun d’ells a partir d’una sèrie de criteris prèviament establerts.

Enguany la final serà en format virtual amb motiu de la pandèmia. No obstant això, qualsevol persona interessada pot assistir-hi inscrivint-se prèviament en el següent formulari.

S’entregaran dos premis a les millors comunicacions. El primer premi consistirà en 1.000 € a la millor comunicació de la tesi doctoral i el certificat d’acreditació com a guanyador/a del Premi del jurat. L'accèssit a la millor comunicació de la tesi rebrà 200 € i el certificat d’acreditació com a guanyador/a del Premi accèssit al Premi del jurat.

A més, la persona guanyadora representarà la UVic-UCC a la final catalana del concurs “Tesis en 4 minuts”, amb participació de totes les universitats catalanes, que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) amb el suport de la Generalitat de Catalunya. L’acte tindrà lloc el 22 de juny.

La convocatòria vol incentivar els joves investigadors a comunicar i difondre la recerca que generen a la Universitat i promoure l’accés de la societat al coneixement científic i inculcar en els doctorands la importància de la divulgació de la ciència i de la difusió de la cultura científica. Les bases de la convocatòria del concurs “La teva tesi en 4 minuts” es poden consultar a l’apartat de l’Escola de Doctorat del web i el llistat de participants admesos es pot consultar en aquest enllaç.

Foto: Mònica Rubia, guanyadora del concurs de l'any passat, en un moment de la seva exposició.