Acte virtual de lliurament de beques UAlumni a CFGS

UAlumni beca cinc alumnes del Campus Professional de la UVic-UCC amb l’aportació de CaixaBank i Artyplan

17.02.2021

L’entitat que aglutina els antics alumnes de la UVic, UAlumni, va celebrar ahir l’acte de lliurament de les beques a estudiants de cicles formatius de grau superior de la UVic que s’imparteixen al Centre Teknós del Campus Professional de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Es tracta de cinc beques de 500 euros, quatre de les quals són finançades per CaixaBank i una per l’empresa Artyplan.

En aquesta ocasió han estat cinc els estudiants de nou accés que han rebut l’ajut, en un acte que a causa de les restriccions de presencialitat es va realitzar en format online. L’acte el va presidir  la secretària general de la UVic-UCC, Anna Sabata, acompanyada del president d’UAlumni, David Griera; el director d’Institucions de CaixaBank a la Catalunya Central, Antoni Noguera, i el director d’Artyplan, Ignasi Pietx, a més de la nova directora del Campus Professional de la UVic-UCC, Mireia Salgot.

Els cinc estudiants que van rebre la beca són Claudia Rodríguez, del cicle formatiu de Màrqueting i Publicitat; Marc López i Eduard Castellà, del cicle de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma; i Pol Torrent i Ferran Iglesias, del cicle d’Animacions 3D i Jocs Interactius. Tots ells han rebut la beca en funció dels seus expedients acadèmics i se’ls aplicarà en forma de descompte en la matrícula dels estudis que estan cursant.

Una passarel·la al món laboral i a l’acadèmic

Durant la seva intervenció la secretària general, Anna Sabata, va agrair a CaixaBank i a Artyplan, “la seva aportació a la formació professional dels i les joves en una època tan difícil” i va afegir  que “els cicles formatius són una bona passarel·la tant si es vol accedir directament a l’exercici d’una professió com si s’opta per continuar estudiant”. Per la seva banda, el president d’UAlumni, David Griera,va felicitar els becats, els va esperonar a “continuar assolint bons nivells acadèmics per poder tenir una millor entrada en el món laboral” i va felicitar la UVic-UCC per l’aposta que fa per la formació professional.

En aquest sentit també es van pronunciar les dues entitats patrocinadores. D’una banda, Antoni Noguer va manifestar que “el nostre compromís social és irrenunciable i poder donar aquest ajut en forma de beca és contribuir al futur de la societat”. De l’altra, Ignasi Pietx va posar l’èmfasi en la importància d’impulsar la formació professional dual “tal com fan els països avançats d’Europa que són els que tenen menys atur juvenil”.

Clàudia Rodríguez, en representació de tots els estudiants becats, va agrair l’ajut als patrocinadors per “una iniciativa que motiva els joves a emprendre estudis de formació professional” i ha affegir que “tant de bo el curs vinent n’hi puguin haver molts més que se’n beneficiïn".

Formació professional en un entorn universitari

Actualment, el Campus Professional de la UVic-UCC ofereix set cicles formatius de grau superior: els d’Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius, Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma i Màrqueting Digital al Centre Teknós, repartit entre Vic i Granollers; el de Processos i Qualitat en la Indústria Alimentària, al Centre Kreas d’Olot; i els d’Administració i Finances, Educació Infantil i Pròtesis Dentals al Campus Manresa. Segons Mireia Salgot, directora del Campus, “es tracta d’un model d’educació superior que té molt potencial pel fet de donar-se en un context universitari”.

UAlumni és l’entitat que aglutina els antics alumnes de la UVic-UCC i que permet mantenir el contacte amb les diferents generacions d’exestudiants, tenir cura de la seva trajectòria professional potenciant la seva formació permanent i oferir-los serveis i avantatges que siguin del seu interès. Actualment, el col·lectiu compta amb 3.890 persones membres.