Institucional

L'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, i el rector de la UVic-CC, Josep Eladi Baños, amb representats municipals davant la nova seu d'UGranollers. Foto: T. Trilla

UGranollers s'amplia amb la rehabilitació d'un edifici de 1.200 metres quadrats

01.07.2021

La UVic-UCC i l’Ajuntament de Granollers ampliaran la seu que la Universitat té en aquesta ciutat amb les noves instal·lacions que es construiran en un edifici de 1.200 metres quadrats. La consolidació d’UGranollers serà possible gràcies a la rehabilitació d’aquest immoble, que servirà per reforçar tota la part pràctica del grau en Enginyeria de l’Automoció de la UVic-UCC. Aquest serà el primer edifici 100% UGranollers, ja que fins ara la seu de la UVic-UCC compartia l’edifici de Can Muntanyola, on hi havia les aules docents, secretaria i un espai de professorat.

La futura seu d’UGranollers, estarà finançada al 50% per l’Ajuntament de Granollers i per la Fundació Universitària Balmes (FUB), entitat titular de la UVic-UCC. Les noves instal·lacions estaran ubicades en una zona amb moltes possibilitats de creixement. En un lateral hi ha un solar buit al costat del qual hi ha l’edifici que acull el laboratori del grau en Enginyeria de l’Automoció, llogat a la Unió Empresarial Intersectorial (UEI). Aquest espai, d’uns 3.000 metres quadrats, on avui hi ha el gremi d’automoció de Granollers, en un futur serà el centre de treball per a activitats de fórmula Student. D’aquesta manera es crearà un estret vincle entre el món universitari i l’empresarial.

La presentació de l’ampliació de la seu de la UVic-UCC a Granollers es va fer dilluns a la tarda a Can Muntanyola. El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños, va mostrar la seva satisfacció pel que suposa aquesta aposta: "Avui és un dia molt important per la UVic-UCC ja que aquests espais donaran un avantatge competitiu comparat amb altres propostes universitàries, és una molt bona contribució a la qualitat dels estudis dins l'estratègia d'augmentar l'oferta d'aquest campus". Segons ell, l'ampliació d'UGranollers "és un pas més en la direcció de reforçar el campus i fer-lo créixer en un futur". El rector també va fer èmfasi en l'equilibri territorial i en la presència de la Universitat en ciutats mitjanes: "Granollers és un soci privilegiat del projecte de la UVic-UCC com a element vertebrador del model de creixement de la Catalunya interior basat en el coneixement".

Per la seva banda, l’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, va destacar que "fa uns anys vam començar un itinerari amb l'Ajuntament de Vic, l'associació Xarxa C-17, en què la UVic ha estat un factor dinamitzador a la nostra ciutat. I que ara requereix de noves instal·lacions. Aquesta nau servirà per activar i pensar el futur de l'automoció al nostre país".

Un edifici de laboratoris

El nou espai d’UGranollers serà bàsicament un edifici de laboratoris. Hi haurà quatre laboratoris de 150 metres quadrats cadascun destinats al grau en Enginyeria de l’Automoció: el de mecànica bàsica i robòtica, el d’electrònica de l’automòbil, el laboratori d’automoció (muntatge de cotxes) i el de processos de fabricació. També s’hi traslladarà la part de secretaria amb els despatxos corresponents i s’hi habilitaran espais de coworking. Can Muntanyola, que actualment és un espai compartit, passarà a tenir les funcions d’aulari.

El disseny d’aquestes instal·lacions està pensat per facilitar l’entrada i sortida de cotxes i motos als laboratoris. En un espai lateral de l’edifici hi haurà una zona exterior on es podran fer proves amb els prototips i els vehicles amb què treballen els alumnes del grau. També s’habilitaran places de vehicles elèctrics per potenciar el contacte entre Vic i Granollers. Finalment, hi haurà tota una àrea de campus universitari exterior que inclourà un espai de zona verda amb grades, taules i bancs, entre altres.

L’objectiu és que les obres puguin començar aquesta tardor –el proper pas és entrar a la fase de licitació– amb l’objectiu de tenir el nou espai d’UGranollers a punt per al curs 2022-2023.