Recerca

Un article del coordinador del grup de recerca QuBi, Carlo Manzo, entre els destacats de la revista New Journal of Physics

Un article de Carlo Manzo, entre els més destacats de la revista New Journal of Physics

02.06.2021

La revista New Journal of Physics (NJP) ha publicat una selecció d’articles d’impacte, entre els quals consta l’article “Single trajectory characterization via machine learning”, publicat el gener de 2020 i escrit pel coordinador del grup de recerca Quantitative Biolmaging (QuBi) de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic, Carlo Manzo. L'article també el signen els investigadors Gorka Muñoz-Gil i Maciej Lewenstein de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), i Miguel Angel Garcia-March i José D. Martín-Guerrero de la Universitat Politècnica de València. La llista inclou els articles més citats i descarregats de tot l’any passat.

En l’article, els autors proposaven un mètode d’aprenentatge automàtic per a les dades de difusió anòmala de les proteïnes de les cèl·lules vives, capaç d’associar les trajectòries individuals. El mètode proporciona resultats molt precisos, fins i tot quan es treballa amb trajectòries molt curtes. L’article va ser un dels primers exemples de l’ús d’aprenentatge automàtic en aquest tipus de dades, i ha tingut un impacte enorme entre la comunitat.

La facilitat d’ús d’aquestes tècniques, així com la seva precisió, les converteixen en una eina extremadament potent a l’hora d’afrontar problemes experimentals. Motivats per aquest èxit, els autors van desenvolupar una competició oberta, the ANDI Challenge, per impulsar encara més el camp de la caracterització de trajectòries. Els resultats de la competició és discutiran en un workshop organitzat amb el patrocini de la UVic-UCC. El New Journal of Physics (NJP) és una revista d’accés obert que pertany i està dirigida per societats científiques.

Fotografia: Instituto Ordóñez