Docència

CO3 Project

Un curs per familiaritzar-se amb les tecnologies disruptives

11.11.2021

Les tecnologies disruptives estan cada vegada més presents en el nostre dia a dia i per això és important saber què són i estar-hi familiaritzats. Amb l’objectiu d’acostar aquests conceptes a la ciutadania, i en el marc del projecte de recerca europeu CO3, Ruth S. Contreras, professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació i investigadora del grup de recerca Tractament de Dades i Senyals (TDS), encapçala el NOOC Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens.

Un NOOC és una derivació dels cursos MOOC, de l'anglès Massive Open Online Courses, és a dir, una formació en línia, oberta, massiva i gratuita, que té com a objectiu compartir i difondre coneixement. La diferència entre ambdós és que en el cas del NOOC la informació oferta és “nano”, "petites dosis que donen informació sobre el tema a tractar per ajudar a l’audiència a familiaritzar-s’hi", segons especifica Contreras.

Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens acostarà al públic els conceptes bàsics de les tecnologies disruptives (blockchain, realitat augmentada, xarxa social geolocalitzada, eines de democràcia líquida) i les persones inscrites tindran la possibilitat d'utilitzar-ne algunes. Els objectius del NOOC passen per mostrar les principals característiques de les tecnologies disruptives així com de la gamificació i la cocreació. També es pretén explicar els beneficis de les tecnologies disruptives, de la gamificació i la cocreació en els serveis públics.

El NOOC s’oferirà íntegrament en anglès, i per participar-hi serà necessari inscriure’s en aquest enllaç. La data d’inici del curs és el 22 de novembre i es podrà realitzar a través de la plataforma MiríadaX. Un cop finalitzat, l’estudiant podrà disposar d'un certificat de pagament. El curs es tancarà el 19 de desembre, però ja està prevista una segona edició. La coordinació del NOOC Disruptive Technologies to Co-create, Co-produce and Co-manage Open Public Services along with Citizens s'ha realitzat des de la Unitat de Docència Universitària i Tecnologia Educativa (UDUTE)

El projecte europeu CO3 l’encapçala Guido Boella, de la universitat de la Universitat de Torí (Itàlia) i compta amb la participació de 10 socis en 5 països europeus: Fundació LINKS (Itàlia), Municipi Ciutat d'Atenes via DAEM (Grècia), OpenLab Atenes (Grècia), Universitat de Torí (Itàlia), Geomotion Games (Espanya), Municipi de Torí (Itàlia), FlexiGuided GmbH (Alemanya), I. R. I. (França), Ape Unit (Alemanya) i Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, com a Soci Acadèmic.

'CO3, Tecnologies digitals disruptives per cocrear, coproduir i cogestionar serveis públics oberts juntament amb els ciutadans', té com a objectiu avaluar els riscos i beneficis de les tecnologies disruptives blockchain, realitat augmentada, xarxes socials geolocalitzades, eines de democràcia delegativa revocable (democràcia interactiva) i gamificació, en els àmbits de la cocreació, coproducció i cogestió de serveis públics amb els ciutadans com a socis de les administracions públiques (AP).

MiriadaX, de la qual la Fundació Universitària Balmes n’és soci educatiu, és una plataforma d’educació en línia que dona suport a universitats, institucions i escoles de negocis en la internacionalització i difusió dels seus valors a milions de persones.