Un projecte és un trajecte, exposició en homenatge a Jordi Cano

15.11.2021

El dia 11 de novembre es va inaugurar a la sala Àgora de la seu d’Elisava, a Barcelona, l’exposició Un projecte és un trajecte en homenatge a Jordi Cano, traspassat la primavera de 2020 a causa de la covid-19. El títol de la mostra fa referència a una de les seves moltes frases que han deixat empremta entre els seus col·laboradors i alumnes. Molts d’ells van assistir a l’acte inaugural, protagonitzat pel record del qui durant molts anys va ser director dels Màsters d'Elisava en Direcció d'Art, Disseny Publicitari i Comunicació, i Creativitat Audiovisual. Jordi Cano també va dirigir UMedia, la Unitat de Recursos Multidisciplinaris de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya i l'estudi de disseny i comunicació Eumo DC.

De la seva trajectòria, però sobretot de la seva persona, en van parlar Joan Turró, director general de la Fundació Universitària Balmes; Javier Peña, director general i Científic d’Elisava; Santiago Albert, director de Màsters i Postgraus d’Elisava; i el professor Marc Aliart, a més d’alguns exalumnes i familiars. En representació d’aquells que van estudiar amb en Jordi Cano, també van dir unes paraules Diana Núñez i Ruben Cruz, membres de Benana Studio i responsables del llibre La semilla del cómo. Trayectos, conexiones y relatos. La publicació, editada i produïda per la UVic-UCC i Elisava, reuneix nombroses reflexions visuals i escrites de molts dels que van conèixer en Jordi Cano, inspirades en algunes de les frases més populars del dissenyador.

L’exposició repassa alguns dels projectes i creacions de Jordi Cano i dels seus alumnes, així com fragments de pensaments, records i paraules d’homenatge d’algunes persones que van treballar amb ell. Un projecte és un trajecte es pot visitar fins al 12 de febrer de 2022 (de dilluns a divendres, de 8.00 h a 22.00 h) a la Sala Àgora d’Elisava (La Rambla, 30-32, Barcelona). Està previst que la mostra es pugui visitar posteriorment a l'edifici Miramarges del campus UVic.