Docència

Un taller d’oratòria de Mariona Casas inicia la col·laboració entre Eumo i UAlumni

05.11.2020

Comunicar amb claredat i eficàcia és una aptitud molt valorada en l’àmbit de la comunicació i la divulgació científica. Amb aquest concepte com a punt de partida, més d’una vintena de professionals van participar, la setmana passada, en el taller d’oratòria en línia impartit per la professora de la FETCH Mariona Casas, en el marc de col·laboració entre Eumo Editorial i UAlumni.

Casas va subratllar la importància de les “3P”: personalitat, planificació i pràctica, a l’hora de guanyar seguretat i eficàcia en les comunicacions formals en públic. Amb experiència i coneixement tant en l’àmbit comunicatiu com en el docent, Mariona Casas és coautora de dos llibres sobre oralitat, Els secrets de parlar en públic (2016) i L’oratòria a l’abast de tothom (2020), tots dos editats per Eumo. Els exercicis pràctics del taller es basaven, en part, en aquest últim llibre.

Eumo Editorial –amb prop d’un miler de títols disponibles, sobretot en els àmbits d’educació, comunicació i història– i UAlumni, que té actualment 3.700 membres, van signar aquest mes de setembre un conveni de col·laboració per potenciar iniciatives que afavoreixin la transferència de coneixement dels autors de l’editorial. El taller d’expressió oral per a UAlumni ha tingut tan bona acollida que se’n farà una nova edició el 19 de novembre.