Els estudiants de Màrqueting i Publicitat de Teknós Granollers

Un treball d’alumnes de Màrqueting i Publicitat de Teknós arriba al Congrés Internacional d’Investigació i Gènere de Sevilla

La professora de Teknós Marta Ruiz i la directora de la Unitat d’Igualtat, Anna Pérez Quintana, han presentat un treball portat a terme en el marc del CFGS de Màrqueting i Publicitat que s’imparteix a Granollers al VII Congrés Internacional d’Investigació i Gènere, que va tenir lloc a la Universitat de Sevilla el 23 de juny passat.

El treball presentat, que portava el títol “Actividad de anàlisis e identificación de las series de animación infantil igualitarias emitidas en el canal Super 3”, recull l’anàlisi que van fer els estudiants del cicle, dirigits per la professora Marta Ruiz, sobre la igualtat de gènere en les sèries d’animació infantil, per al qual van emprar tècniques quantitatives i qualitatives, que els va permetre de fer un informe i identificar quines són les sèries igualitàries. A més de fer el disseny i d’elaborar els materials de comunicació, els estudiants van treballar individualment una proposta de senyalística amb la creació d’una icona en pantalla que identifiqués les sèries amb continguts igualitaris amb vista als infants i les seves famílies. Aquest projecte va merèixer un guardó en l’edició dels premis EduCAC de l’any 2021.

L’objectiu d’aquest treball, tal com afirmava en el seu moment Marta Ruiz, era “treballar l’educació mediàtica a l’aula i fomentar l’esperit crític sobre el contingut audiovisual des d’una perspectiva de gènere”. Aquesta és una de les competències que han de tenir els futurs tècnics en Màrqueting i Publicitat, que han de dominar el llenguatge audiovisual i alhora ser crítics amb els valors que volen transmetre. Aquesta activitat va comptar en tot moment amb el suport de la Unitat d’Igualtat.