El rector de la Universitat de Ziguinchor
El rector de la Universitat de Ziguinchor i el rector de la UVic-UCC
Visita de la delegació de la Universitat de Ziguinchor a la UVic-UCC

Una delegació de la Université Assane Seck de Ziguinchor visita la UVic-UCC

Aquest dilluns la UVic-UCC va rebre una delegació de la Université Assane Seck de Ziguinchor (UASZ, Senegal). El rector d’aquesta universitat, Mamadou Badji, acompanyat del responsable d’Internacionalització, Eugene Tavares, van ser a Vic per reunir-se trobar amb l’alcaldessa de la ciutat, Anna Erra, i amb el rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. Després de signar el llibre d’honor de la Universitat, van fer una visita al Campus, que incloïa trobades de treball amb representants i professorat de les diferents facultats.

La visita es va fer en el marc d’un projecte internacional interuniversitari que posa l'atenció en la problemàtica de la salinització del delta de la regió del Casamance, al Senegal, i que té per objectiu contribuir a solucionar el problema de salinització de les terres agrícoles de la zona i millorar el desenvolupament econòmic i social de la regió.

Aquest projecte va sorgir a través de la proposta de la FACE (Federació d’Associacions Casamanceses a l’Estranger) que, mitjançant l’associació de Deltes del Mediterrani DeltaMed, va sol·licitar suport de coordinació al Fons Català de Cooperació (FCC) per fer realitat el projecte. Actualment, es compta amb la implicació del FCC, la UVic-UCC, la universitat italiana Politècnica de la Marche, així com amb el finançament i la forta implicació de l’Ajuntament de Vic i amb la participació de dos municipis catalans més.

La part tècnica del projecte compta, per part de la UVic-UCC, amb la participació d’experts de la Càtedra d’Agroecologia i professorat de la FETEP i la FCTE amb expertesa sobretot en l’àmbit social. Addicionalment, també hi participa la universitat italiana Università Politecnica delle Marche - Ancona, aportant expertesa en l’anàlisi fisicoquímica i ambiental de la problemàtica de la salinització.

Segons Josep Bau, vicerector de Relacions internacionals de la UVic-UCC, la visita de la delegació ha permès estudiar nous àmbits de col·laboració vinculats a projectes ja en marxa al Senegal per part de la UVic-UCC i mostrar la bona sintonia en relació amb projectes d’internacionalització entre tots els actors implicats, especialment per projectes acadèmics i de ciutat entre la UVic-UCC i l’Ajuntament de Vic.

Al llarg del curs passat, professors de la UVic-UCC i també el regidor i 4t tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vic, Josep-Ramon Soldevila, van viatjar Ziguinchor en visites preparatòries. En el marc de l’execució d’aquest projecte i altres activitats formatives de pràctiques internacionals al Senegal, el mes de gener tenen prevista una estada de treball professorat i estudiants de les facultats FCTE i FETEP.