Recerca

Reunió de treball del CT BETA a Jordània

Una delegació del CT BETA visita Jordània per dos projectes de cooperació

18.11.2021

Un equip de quatre persones del CT BETA de la UVic-UCC s’ha desplaçat a la ciutat d’Irbid, al nord de Jordània, en el marc dels dos projectes de cooperació finançats pel programa ENI CBC MED en els que participa el centre. El principal motiu del viatge ha sigut la reunió general de consorci del projecte DECOST, coordinat pel CT BETA, que després d’un llarg període imposat per la pandèmia ha pogut reunir tots els seus membres a les instal·lacions de la Jordan University of Science and Technology. A Catalunya, el projecte DECOST ha permès iniciar dues proves pilot de compostatge comunitari a Les Masies de Roda i al barri de Sant Llàtzer i les Quatre Estacions de Vic. La mateixa experiència s’ha replicat en petites poblacions de Palestina i Jordània amb problemes notables en la gestió de residus orgànics d’origen urbà. La reunió es va completar amb un dia de visita a les llars del nucli d'Al Sarow, on tots els integrants del projecte van poder interactuar directament amb els usuaris del sistema pilot de gestió de residus orgànics.

El segon projecte en el qual participa el CT BETA amb presència a Irbid és el GreenBuilding, liderat per la regió del Pel·loponès i la universitat de Patràs. Aquest projecte fa l’acompanyament en la transició energètica de tres grans edificis d’ús públic a Grècia, Tunísia i Jordània. A Irbid, concretament, el projecte permet actuar sobre el mateix edifici del govern de la Municipalitat d’Irbid, facilitant d’una banda la substitució d’elements molt envellits i avançant cap a una eficiència energètica molt més alta, i per altra banda s’encarregarà de formar els mateixos treballadors públics perquè siguin part activa de la transformació. El rol del CT BETA en aquest projecte, a banda del suport que pugui aportar puntualment a nivell tècnic, és el de donar suport en la capitalització de l’experiència adquirida durant la seva implementació.