Docència

Una exalumna de la UVic guanya el premi G-Accelerator a la millor startup en la categoria “pre-seed & seed”

25.11.2021

Anna Comas, graduada en Biotecnologia per la UVic, va rebre el passat divendres a la tarda el premi G-Accelerator Impact Call 2020-2021, juntament amb Júlia Mitjavila, pel projecte MIN Organics. Aquesta startup rep el guardó en la categoria de “prellavor” i llavor (pre-seed & seed). Anna Comas va realitzar el Treball de Final de Grau (TFG) “Producció d’aplicadors de tampons a partir del miceli del fong Pleurotus ostreatus” l’any 2020, en el marc del programa TFG Innova. TFG Innova és una modalitat de Treball de Fi de Grau que implica el desenvolupament d’un pla de negoci sobre una idea emprenedora.  L’acte va tenir lloc divendres 19 de novembre a la tarda a l’espai Tech Barcelona.

De la idea al projecte

Comas explica que sempre havia tingut afinitat amb el món de l’emprenedoria i que l’oportunitat que se li va presentar amb el programa TFG Innova la va motivar a endinsar-s’hi. Un cop finalitzat el Treball de Final de Grau va sorgir l’opció d’entrar al programa G-accelerator, que impulsen l’escola de negocis GBSB Global Business School in Europe i la UVic-UCC i que ajuda i recolza noves iniciatives que joves emprenedors volen introduir al mercat desenvolupant una startup i acompanyant els participants durant tot el procés amb classes teòriques, assessorament i contactes amb professionals i empreses.

La idea base amb la qual va iniciar l’aventura consistia a fer servir un miceli de fong per desenvolupar un aplicador de tampó biodegradable. Comas explica que no va ser un camí fàcil, ja que la tecnologia que utilitzava tenia una patent i presentava un cost massa elevat “quan et trobes amb un entrebanc com aquest pots enfonsar-te o pivotar, donar-li la volta i després veure cap a on podem anar.” Explica Anna Comas, que va poder pivotar la idea cap a la nova proposta: MIN Organics.

MIN Organics consisteix en una plataforma de venda en línia de productes menstruals biodegradables a granel, que permet a la persona que els compra personalitzar què vol de cada producte i  programar les entregues. La web constarà també d’un test que permet orientar a la persona i fer-li recomanacions de kits del seu interès, que també es poden modificar segons les necessitats i preferències.

G-Accelerator Program dona suport a empreses d’impacte social

G-Accelerator Program ajuda projectes i empreses d’impacte social d’emprenedors de nova generació. A més de GBSB Global Business School in Europe i UVic-UCC, compta amb el suport de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya i Catalunya Emprèn. El jurat d’aquesta edició el formaven Richard Hazenberg, cap de recerca al Institute for Social Innovation and Impact a la Universitat de Northampton; Lan Lachenmayer, director gerent d’Enpact; Lourdes Miras, coordinadora del Programa Primer i GSBS Business School; Antonio Rodríguez Engelmann, director general de GBSB Global; i Xavier Arola, director del G-Accelerator.