Enric López
Quadre d'Enric López
Enric López Ruestes

Una exposició mostra les pintures d’Enric López Ruestes

Amb motiu del 25è aniversari de la UVic-UCC, el pròxim dijous 2 de juny, s’inaugurarà a la Sala Vernis de Miramages una mostra de l’obra pictòria d’Enric López Ruestes, considerat, juntament amb Ricard Torrents i Jaume Puntí, un dels fundadors de la Universitat.

Quan va deixar els càrrecs de gestió i de docència que tenia a la UVic, Enric López es va dedicar en cos i ànima a la pintura. D’aquesta dedicació en van sortir diverses col·lecions, com ara "Dona emergent", basada en la figura femenina, que consta de retrats femenins que evolucionen des del realisme a pintures molt properes al pop. A la col·lecció "Colors. Geometria. Rostres", parteix del punt per desenvolupar un projecte harmònic jugant amb els colors, les figures geomètriques i els rostres femenins. Per altra banda, la col·lecció "Fractals" és fruit de la recerca de noves formes a partir d’estructures fractals, mentre que "Llàgrimes" sorgeix de l’observació i la reflexió sobre les emocions. Va morir el 2020 a l’edat de 81 anys quan treballava en el projecte "Univers".

Enric López Ruestes va néixer a Sabadell l’any 1939. Va ser el primer cap d’estudis de l’Escola de Mestres Balmes, l’any 1977, i fundador i primer director de l’Escola Universitària Politècnica d’Osona. L’any 1988 va crear i dirigir la col·lecció Tecnociència de llibres tècnics i científics d’Eumo Editorial, on va publicar sis títols sobre programació.  També havia publicat dos libres de problemes de física i dos més de memòries personals. Va ser vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat des de l'inici de la UVic, el 1997, fins al 2000 i membre del Patronat de la Fundació Universitària Balmes des de la seva fundació, el 1985, fins al 2002. En l’acte d’inauguració del curs 2007-2008 la UVic li va fer lliurament de la medalla institucional, juntament amb Ricard Torrents i Jaume Puntí.