Una estudiant vacunant-se de covid-19 a la UVic
Vacunació de covid-19 a la UVic

Una quarantena de persones es vacunen de la covid-19 a la UVic

16.09.2021

Un total de 37 persones es van vacunar de la covid-19 a la carpa que ahir dimecres al migdia, entre les 12 i les 16 h, es va instal·lar al pati del Campus Miramarges de la UVic. La iniciativa, adreçada especialment a estudiants, PAS i PDI, responia a la campanya del Departament de Salut per ampliar la cobertura sanitària. “El que pretenem és accelerar el ritme de vacunació; recordem que estem en pandèmia i l’eina més eficaç continua sent la vacuna”, va dir Imma Cervós, delegada de Salut a la Regió Sanitària Catalunya Central. La campanya últimament s’està dirigint de manera especial al col·lectiu de joves, ja que en aquest moment només el 59% de la població que té entre 20 i 29 anys i el 58% de la gent d’entre 30 i 39 anys té la pauta completa.

Cervós va anunciar que a finals de setembre, seguint la política de tancament de centres de vacunació poblacionals de Catalunya, es deixarà de vacunar al recinte firal del Sucre de Vic. Aquest espai va ser de gran utilitat durant el període de vacances però “ara que tothom ja torna a treballar no té la mateixa efectivitat”, va dir ahir. Mentre estigui obert, però, a les tardes tothom qui ho vulgui pot anar-hi sense cita prèvia.

Albert Juncà, vicerector de professorat de la UVic, va manifestar que “la Universitat vol facilitar tant pugui que tota la gent es pugui vacunar i intentem contribuir-hi en la mesura del possible”. El vicerector va subratllar la importància de poder garantir la presencialitat a les classes, aquest curs, sense oblidar les mesures de seguretat i higiene, que convé mantenir: ús de mascareta, higiene de mans, bona ventilació dels espais, etc.

Laura Almendros, adjunta al SAP Osona, va explicar que el seu principal objectiu és “millorar les cobertures vacunals”. Per aquest motiu, al punt de vacunació de la UVic es va desplaçar un equip de professionals format per quatre infermeres i dues persones d’atenció a l’usuari. Segons ella, en aquest moment el nombre de vacunes disponibles no és cap problema, “tenim un estoc prou gran i suficient per donar cobertura a tothom”. Almendros va agrair a la UVic la possibilitat d’oferir el campus de Miramarges per ser punt de vacunació circumstancial.