Recerca

Una de les participants a la I Jornada del grup de recerca M3O

Una setantena de persones participen a la I Jornada del grup de recerca M3O

01.07.2021

La I Jornada del grup de recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M3O), que es va celebrar en línia el 18 de juny, va comptar amb 76 participants d’àmbit iberoamericà. La jornada volia donar a conèixer les principals línies de recerca del grup, establir sinergies entre els seus membres i amb altres grups de recerca, el treball en xarxa per desenvolupar projectes futurs i, finalment, aprofundir en la pràctica basada en l’evidència i en simulació clínica. El vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Dr. Jordi Collet, la degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Dra. Miriam Torres, i el coordinador del grup de recerca, Dr. Javier Jerez, van ser els encarregats d’inaugurar la jornada.

Durant la jornada es va poder gaudir d’una presentació dinàmica i plena de recursos sobre la “Pràctica basada en l’evidència científica”, a càrrec d’Eduard Baladia del Centro de Análisis de la Evidencia Científica de la Academia Española de Nutrición y Dietética. L’altre tema central de la jornada va ser la simulació clínica, amb dues ponències i un worskhop. La Dra. Marta Raurell, de la Universitat de Barcelona, va parlar de “La investigació en simulació clínica” repassant l’evidència més recent i apuntant necessitats d’investigació per avaluar els resultats en la pràctica clínica de les activitats de simulació. La Dra. Katherine Vásquez, de la Universidad San Sebastián de Xile, en la seva ponència “Simulació clínica interdisciplinària” va explicar la seva experiència d'incloure la simulació clínica en diferents graus de ciències de la salut, i concretament la seva experiència en el grau de Teràpia Ocupacional. Durant el workshop, que va comptar amb la participació activa de tots els assistents, es van explorar les possibilitats tant en recerca com a nivell docent de la simulació clínica i les oportunitats per integrar-la als diferents graus de la FCSB, així com col·laboracions per a projectes del grup de recerca.

A més, es van presentar fins a 14 projectes del grup. Lídia Munmany, Norma Roda i Luis Escuder, de l’OTRI, van fer una presentació molt útil sobre diferents possibilitats de finançament nacional i internacional. Finalment, es van realitzar 3 workshops temàtics per establir col·laboracions i treball en xarxa per a futures investigacions i projectes, amb bona acollida entre els participants. Les àrees temàtiques van ser la pràctica basada en l’evidència, la salut i tecnologia, i la gastronomia, alimentació i salut.