Una taula rodona centrada en les persones sordes, en el dia internacional de la diversitat funcional

25.11.2020

El proper dijous 3 de desembre, amb motiu de la celebració del dia internacional de la diversitat funcional, tindrà lloc la III Taula Rodona: Societat i oportunitats per a les persones sordes. Una mirada des de les llengües de signes. La inauguració de l’acte anirà a càrrec del regidor de Ciutadania, Barris, Cooperació, Participació i Protecció civil de l’Ajuntament de Vic, Josep-Ramon Soldevila; de la coordinadora del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC i directora general de la FESS - Facultat de Medicina de la UVic-UCC, Marina Geli; i del president de l’Agrupació de Persones Sordes de Vic i Comarca, David Puigsasllosas.

La taula rodona, que ocuparà la major part de la jornada, comptarà amb la presència de la psicòloga Marina Sort, la catedràtica de Lingüística de la Universidad d'A Coruña, Esperanza Morales, i el director acadèmic de la Biblioteca de Signos, Rubén Nogueira. A continuació, el professor i investigador del grup TRACTE de la FEC, Jordi Serrat, moderarà un debat sobre els temes que s’hagin tractat, i serà Marina Geli qui tanqui l’acte, que tindrà en tot moment un intèrpret en llengua de signes i subtitulació en directe.

Aquest esdeveniment està organitzat per l’Agrupació de Sords de Vic i Comarca, la FEC, el CESS, el Sírius Vic Servei per l’Autonomia i l’UHub. Hi col·laboren l’Ajuntament de Vic i l’Obra Social "la Caixa". Per assistir-hi és necessari inscriure’s prèviament en el següent enllaç.

Foto: II Taula Rodona Educació i Comunincació Integral per a persones sordes, el 2019.