Skip to main content

Recerca

Imatge del III Congrés Story Telling Revisited

Una vuitantena de participants al III congrés internacional Storytelling Revisited, celebrat totalment online

03.12.2020
Share

Una vuitantena d’inscrits, procedents del territori català i espanyol, i de Suècia, Itàlia, Ucraïna i Turquia, van participar el dia 25 de novembre al tercer congrés internacional Storytelling Revisited: Stories for Social Change, organitzat per la UVic-UCC i celebrat totalment online.

L’objectiu del congrés era debatre com l’storytelling és present en disciplines com la salut, el cinema, la literatura, l’aprenentatge de llengua estrangera i la responsabilitat social corporativa, entre altres. El projecte, que fou engegat pels grups de recerca GETLIHC, GRELL i TEXLICO, ha comptat també amb la col·laboració i participació dels grups TRACTE, Emprèn, GRAC i Samis.

Segons Mireia Canals, membre del GETLIHC i portaveu de l’organització, “en fem una valoració molt positiva i tenim la intenció de mantenir el format híbrid en el futur per poder aprofitar els avantatges que ofereix el format online, com és la participació d’assistents d’universitats estrangeres, i alhora aprofitar la virtualitat per crear lligams nous”. També preveu incorporar altres grups de recerca de la UVic-UCC “per tal que sigui un projecte amb identitat d’universitat i no de facultat”. Un dels aspectes ja acordats, és que la quarta edició del congrés tracti sobre el gènere i la salut.

El programa del congrés comptava amb la presència de tres especialistes internacionals en pedagogia, educació i lingüística. D’una banda Ola Heriksson, de la Göteborg University, fou l’encarregada de pronunciar la conferència inaugural i va parlar del tacte pedagògic plasmat en la narració espontània dels professors. Heriksson va introduir el concpete Pedagogical Tact basat en la improvisació. Una altra de les ponències destacades fou la de Rossella Certini de la Università degli Studi Firenze, que va parlar de l'atenció com a element clau en l'educació “perquè és el fonament de tota pràctica humana”. L’última de les col·laboracions internacionals fou la de Marina Zuenko de la Poltava University, sobre les oportunitats que representen les llengües estrangeres per a les noves generacions, que estan preparades per afrontar nous mètodes d'ensenyament i aprenentatge.

Per part de la UVic-UCC hi van intervenir setze investigadors dels grups de recerca implicats, que van oferir presentacions que van tractar des de responsabilitat social corporativa fins a l’anàlisi de la pel·lícula de Disney Moana, passant per la interculturalitat.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns