Sandra Brucet en la seva intervenció al llançament del Ponderful
Projecte Ponderful

Unes 500 persones participen al llançament del projecte PONDERFUL

17.06.2021

Unes 500 persones van participar a l'acte de llançament del projecte PONDERFUL: Pond ecosystems for resilient future landscapes in a changing climate, liderat pel grup de recerca en Ecologia Aquàtica de la UVic-UCC i finançat per la EC Horizon 2020. L'acte, al qual van participar unes 500 persones, es va fer el passat 10 de juny de manera virtual. L’objectiu principal del projecte és utilitzar els estanys i llacs com a solucions basades en la natura (Nature-Based Solutions) per actuar contra el canvi climàtic i millorar la conservació de la diversitat, els ecosistemes i el benestar de la societat.

El llançament va ser coordinat pel Dr. Jeremy Biggs, director de Freshwater Habitats Trust i coordinador del WP5 del projecte PONDERFUL. Tobias Salathé, Senior Advisor for Europe at the Ramsar Convention on Wetlands of International Importance, va obrir la reunió i va donar inici a les xerrades específiques sobre projecte PONDERFUL. Va començar la coordinadora del projecte la professora Sandra Brucet de la UVic-UCC i investigadora ICREA, que va introduir el projecte. Va continuar el professor Thomas Mehner del Leibniz Institute of Freshwater Ecology and Inland Fisheries (IGB), que va parlar sobre l’efecte del canvi climàtic a la biodiversitat, les funcions i serveis ecosistèmics i la seva interacció en estanys i basses. Per acabar, el professor Beat Oertli de la University of Applied Sciences and Arts of Western Switzerland (HES-SO) va parlar sobre les solucions basades en la natura i la gestió d’estanys i basses per mitigar i adaptar-se al canvi climàtic. Finalment, la professora Lenore Fahrig de Universitat de Carleton, Canadà, com a convidada especial, va parlar sobre el valor de la biodiversitat d’estanys i basses, i sobre com protegir-los.

El projecte PONDERFUL és d’interès per a tothom que participa en la gestió de l’aigua i la conservació aquàtica de paisatges urbans i rurals, aportant una nova comprensió del paper pràctic dels estanys com a hàbitats d'aigua dolça crítics. El projecte PONDERFUL aportarà nova informació sobre el paper dels estanys pel que fa a la conservació i la gestió de l’aigua dolça, la regulació del clima, la prestació de serveis ecosistèmics i la contribució de la natura a les persones.