Conveni UVic-UCC i Fundesplai

UVic i Fundesplai posen les bases per a col·laborar en els àmbits acadèmic, científic i professional

27.04.2021

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños i el president de la Fundació Catalana de l’Esplai (Fundesplai), Josep Gassó, van signar aquest dimarts un conveni marc amb l’objectiu de posar les bases d’una col·laboració conjunta en els àmbits acadèmic, científic i professional. Concretament, l’acord preveu tirar endavant projectes de docència, especialment pel que fa a la formació contínua, la recerca, la transferència de coneixement, i la innovació i difusió sobre matèries que són d’interès comú per a ambdues institucions. L’acord també preveu, sempre que sigui possible, facilitar la utilització d’espais per dur a terme accions de formació i difusió.

Fundesplai és una iniciativa sense afany de lucre que té per missió l’educació dels infants i joves, l’enfortiment de les entitats de lleure i el tercer sector, la millora del medi ambient, la promoció de la ciutadania i la inclusió social amb voluntat transformadora. Segons va afirmar Gassó, “la signatura d’aquest conveni té a veure amb un dels eixos de la nostra fundació, que és la formació de voluntaris, que no sempre és prou reconeguda tot i que és de molta qualitat”. I va afegir que “l’aliança amb la UVic-UCC ens obre moltes perspectives de tirar endavant projectes junts, compartint sinergies i coneixement”.

Per la seva banda, el rector de la UVic-UCC va manifestar el desig de començar a col·laborar i va recordar que “l’educació és un dels pilars fundacionals d’aquesta universitat en el sentit més ampli, des de la fundació de l’Escola de Mestres l’any 1977, l’editorial Eumo o la Càtedra de Serveis Socials creada més recentment”.

L’acte va comptar també amb la presència del vicerector de Recerca i Transferència de Coneixement, Jordi Collet, la directora general de Fundesplai, Cristina Rodríguez, el director d’Innovació i Continguts, Carles Xifra, i la coordinadora de desenvolupament de polítiques corporatives de la UVic-UCC, Meritxell Borràs.