Sala de la Columna

Vic acull la inauguració del programa d’activitats de la Societat Catalana d’Anatomia Patològica en un acte coorganitzat per la Facultat de Medicina

26.11.2020

La Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic acull aquest dijous a la tarda (de 17.00 a 19.00h) la sessió inaugural del programa d’activitats per a aquest curs 2020-2021 de la Societat Catalana d’Anatomia Patològica (SCAP). L’acte, que les  persones assistents poden seguir en streaming en aquest enllaç, s’organitza de forma conjunta amb la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, l’Ajuntament de Vic, la Fundació Acadèmia de Ciències Mèdiques i Salut de Catalunya i de Balears i la Institució Puig Porret. El president de la Fundació d’Estudis Sanitaris i Socials (FESS), Josep Arimany, hi intervindrà cloent la primera conferència del programa, que consistirà en la presentació del llibre Història de l’Anatomia Patològica a Catalunya. Vocació i experiència, dels Drs. Jacint Corbella, Miquel Bruguera i Josep Antoni Bombí, que també hi intervindran.

Irmgard Costa Trachsel, presidenta de la SCAP, serà la conductora i coordinadora d’aquesta primera ponència, en un acte que té molts altres elements al programa. Josep Antoni Bombí també hi parlarà sobre “El museu anatomopatològic Ferrer y Cagigal: un exemple històric”, mentre el Dr. Elias Campos, de l’Hospital Clínic, presentarà la conferència “El valor de la recerca en l’assistència clínica“. La sessió també inclourà un espai de reflexió i debat.

Aquest cicle compta amb sis sessions més que es reparteixen entre desembre de 2020 i juny de 2021. Els ponents, així com els temes, són nombrosos i diversos. Entre altres es parlarà dels tumors d’origen desconeguts, de la dermopatologia, o de la intel·ligència artificial aplicada, que a més de metges, també tractaran enginyers des del punt de vista tecnològic.