apunt vell

El Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre se suma a la iniciativa #arxivemlacovid19

16.04.2020

L’Associació d’Arxivers i Gestors Documentals de Catalunya ha posat en marxa la iniciativa #arxivemlacovid19, a la qual s’ha sumat la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya a través del Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre (SGDiAR). Aquesta iniciativa té la intenció de recopilar el màxim d’informació possible sobre la Covid-19, per tal de mantenir la memòria pública sobre la pandèmia.

En el cas del SGDiAR, la seva recopilació se centra en la ciutat de Vic i la comarca d'Osona, i és per això que des d'aquest servei s'ha fet una crida oberta a tothom, des de particulars fins a centres sanitaris, escoles o empreses entre d’altres d'aquest territori, a través de les xarxes socials, per tal de recollir tot tipus de documentació. D'aquesta manera, qui vulgui pot cedir a l'Arxiu la seva experiència en forma de vídeos, fotos o qualsevol altre material gràfic, per tal de crear un fons ben documentat. La seva voluntat és que, en un futur proper, quedi constància de l’impacte social del moment actual.

En aquest sentit, la Universitat ha habilitat un enllaç públic des del qual es pot fer arribar aquest material al Servei de Gestió Documental, Arxiu i Registre, sempre contextualitzant de forma apropiada el material. De moment ja s’han començat a rebre les primeres imatges per part d’algun centre sanitari de Vic, que es poden consultar a la pàgina web de l’arxiu fotogràfic de la Universitat.