Sabies que...?

Sabies que la UVic i la Facultat de Medicina són un campus cardioprotegit?

Els edificis del Campus Vic (UVic i Facultat de Medicina) disposen de set DEA (desfibril·ladors externs automàtics), per a la utilització dels quals 43 treballadors i treballadores han hagut de formar-se en el seu ús i en suport vital bàsic. Els desfibril·ladors externs automàtics són aparells segurs i efectius, que permeten realitzar una descàrrega elèctrica sobre el cor d'una persona en aturada cardiorespiratòria (és el que es coneix com a desfibril·lar) minuts abans que arribi l’ajut professional. La disponibilitat d'un DEA en un espai públic o entitat, i la seva utilització abans de l'arribada del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), s'associa amb gairebé el doble de supervivència davant d'una aturada cardíaca extrahospitalària.