Skip to main content

Té la paraula

Alba Sanclimens: “L’oferta formativa de l’Escola de Postgrau del Campus Vic, la veurem evolucionar i créixer de manera progressiva”

27.10.2022
Share

Alba Sanclimens és llicenciada en Periodisme per la UAB amb Premi Extraordinari de titulació, llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques per la UOC, màster en Direcció de Relacions Públiques i Gabinets de Comunicació i màster en Gestió Empresarial per la UAB, Executive Màster en Màrqueting i Vendes (EMMV) per ESADE i té un postgrau en Patrocini Esportiu pel Cruyff Institute. Després de quasi una dècada en una empresa multinacional del sector de l’automoció, l’any 2019 va entrar a treballar a la UVic i des del juny és la cap de l’Oficina Tècnica de l’Escola de Postgrau.

Quin és el teu rol com a cap de l’Oficina Tècnica de l’Escola de Postgrau del Campus Vic?

Ser cap de l’Oficina Tècnica de l’Escola de Postgrau del Campus Vic significa implementar l’estratègia fixada per l’Escola de Postgrau, dirigida per Eduard Prats. Així doncs, les meves funcions consisteixen a definir prioritats i distribuir les tasques associades a cada programa entre l’equip de l’Oficina Tècnica de l’Escola, vetllar per una bona coordinació amb les diferents àrees (AGA, AGEP, Màrqueting, UDUTE, TIC, etc.) per tal de ser àgils en la gestió, fer un seguiment exhaustiu de tot el procés de matriculació, participar en la creació de noves propostes formatives i fer el control pressupostari, entre d'altres tasques.

Des de l’Oficina Tècnica de l’Escola també treballem braç a braç amb la Unitat de Validació i Acreditació, encapçalada pel delegat del rector per a la Formació Contínua, Josep Ayats. Juntament amb aquesta Unitat, estem millorant processos pel que fa a l’eficiència i definint nous sistemes de garantia de qualitat. També vetllem per assegurar que la nostra proposta satisfà i s’adapta a la demanda creixent de formació que requereix una societat canviant i competitiva com la nostra i treballem perquè aquesta tingui un impacte social i econòmic.

Quins reptes i objectius teniu a curt, mitjà i llarg termini?

Les organitzacions ens movem en un entorn VUCA (volàtil, incert, complex i ambigu) i, per tant, és la capacitat d’adaptació la que ens permet avançar i créixer. En l’àmbit educatiu del Life Long Learning és imprescindible estar constantment atents a les demandes del mercat per garantir que la nostra oferta hi aporta valor. Per això, l’objectiu principal a curt termini és incorporar programes que complementin els ja existents i que responguin a noves necessitats del mercat.

Actualment, ens trobem en una fase d’anàlisi. Estem revisant i reordenant processos amb l’objectiu de millorar la nostra eficiència. Juntament amb la Unitat de Validació i Acreditació, estem assignant quines tasques són pròpies de la Unitat de Validació, que s’ocupa de tot allò que fa referència a centres validats i adscrits, i quines corresponen a l’Escola de Postgrau, que s’ocupa de la formació pròpia. Amb aquesta especialització, l’Escola ha de guanyar múscul per fer créixer la seva oferta de programes.

Des de la creació de l’Escola, a finals del curs passat, quins canvis s’han fet i quines iniciatives s’han impulsat?

Des del mes de juny, hem impulsat una coordinació comercial amb l’Àrea de Màrqueting, que ens ha permès millorar en eficiència. També estem implementant conjuntament una nova estratègia a les xarxes socials per tal de millorar la nostra visibilitat i guanyar massa crítica i, amb vista al Saló Futura, estem preparant una nova web amb una estètica renovada, més centrada en la persona usuària i que ens permeti comunicar millor els punts forts de la nostra proposta formativa. D’altra banda, també estem cooperant amb les facultats per a la creació de nous programes que facin créixer la nostra oferta formativa actual.

Finalment, però no menys important, voldria esmentar tota la feina que s’està fent entre bambolines, juntament amb altres departaments, per millorar processos interns i, així, maximitzar resultats. Implementar l’estratègia d’una àrea és sovint quelcom invisible i intangible a curt termini, però que requereix esforç i dedicació, sobretot, quan es fa en paral·lel a la resta de tasques del dia a dia.

Com serà la nova oferta formativa de l’Escola de Postgrau i quan la veurem?

L’oferta formativa de l’Escola de Postgrau del Campus Vic, la veurem evolucionar i créixer de manera progressiva. Esperem tenir una oferta de programes potent que ha de culminar el curs 2023-2024, però això no vol dir que no anem veient canvis. De fet, estem en un punt de presentar algunes novetats com, per exemple, un curs d’especialització en màrqueting farmacèutic amb vista al primer trimestre del 2023.

En aquesta oferta, quin paper hi té, i hi tindrà, la formació en línia?

La formació en línia ja té un cert pes en l’oferta actual. La pandèmia va provocar una adaptació molt ràpida a l’entorn online i, per tant, moltes formacions van fer un camí de no retorn cap a aquesta modalitat. En una societat hiperconnectada, on cada cop el temps és un bé més preuat, han aflorat noves formes d’aprenentatge i des de la Universitat ens hem adaptat a aquesta nova situació i, a la vegada, hem ampliat la nostra àrea d’influència. A tall d’exemple, l’Executive MBA és un programa que es pot fer 100% en línia i que compta amb estudiants internacionals.

Tu havies format part de l’equip d’eDiversity, precursor de l’oferta en línia que ara ofereix l’Escola de Postgrau. Quins aprenentatges t’endús del projecte i de quina manera els pots aplicar en aquesta nova responsabilitat?

Sí, efectivament vaig formar part de l’equip d’eDiversity, projecte en el qual es va posar en marxa una plataforma online. La decisió estratègica que s’ha pres des de l’Escola de Postgrau és integrar-la dins de la Universitat sota la marca UVic-UCC perquè volem continuar contribuint a potenciar-la. La institució ha demostrat que ser una universitat jove no està renyit amb tenir reconeixement i prestigi. Així ho avalen les matrícules de grau, on cada vegada més estudiants trien la UVic-UCC com a primera opció. També, cal destacar el bon posicionament de la nostra Universitat en rànquings nacionals i internacionals com el Times Higher Education. En aquest context, des de l’Escola de Postgrau del Campus Vic, treballem per sumar a aquest bon prestigi i, de fet, ens hem basat en el model que utilitzen la majoria d’institucions universitàries i escoles de negoci pel que fa al canal online.

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns