Skip to main content

Té la paraula

Anna Molas: “Contribueixo a definir les línies estratègiques corporatives que han de permetre fomentar la presència activa de la UVic-UCC a la societat”

22.02.2024
Share

Màster en Estudis Avançats en Comunicació Social per la Universitat Pompeu Fabra i llicenciada en Comunicació Audiovisual, Anna Molas i Subirats compta amb una àmplia trajectòria professional en diversos gabinets de comunicació institucional, política i corporativa. Ha treballat per a diferents polítics, líders, organitzacions governamentals, institucions i empreses corporatives tant en l'àmbit català i espanyol, com internacional. 

Recentment, ha estat directora de Comunicació del Departament de la Vicepresidència i d’Economia, i prèviament del Departament d’Acció Exterior de la Generalitat de Catalunya. Anteriorment, va viure uns anys a la ciutat de Nova York, on va treballar per Hilltop Public Solutions, una consultoria de comunicació política americana amb què va assessorar diversos polítics nord-americans i on també va treballar en campanyes electorals del partit dels demòcrates, i també per a lobbies i reconegudes organitzacions corporatives i non-profit.

Abans d’endinsar-se en el món dels gabinets de comunicació, va exercir uns anys de periodista, iniciant-se a la televisió i la premsa local d’Osona. Més tard, va treballar a l’Agència Catalana de Notícies i va fer col·laboracions a RAC1, Catalunya Ràdio i al canal de notícies 3/24 i TV3 - Televisió de Catalunya.

Des de fa uns mesos, Anna Molas és responsable d’acció estratègica de la UVic-UCC.

Quina és la teva feina com a responsable d’acció estratègica?

Bàsicament, es tracta de contribuir a la definició de les línies estratègiques corporatives que han de permetre fomentar la presència activa de la UVic-UCC a la societat, així com vetllar pel posicionament actual i futur de la marca UVic-UCC i seguir treballant tots aquells aspectes que permetin a la UVic-UCC continuar essent valorada per la societat com una universitat referent i reconeguda, tant pel seu model docent com per la seva recerca, i també pels valors que transmet als estudiants. 

Planificar i implementar l'estratègia i les polítiques de la UVic-UCC, en l'àmbit intern i extern; dissenyar accions orientades a reforçar les línies estratègiques, per garantir una major presència de la UVic-UCC en els mitjans de comunicació i la societat; contribuir a enfortir la relació directa amb corporacions i altres institucions, a escala nacional i internacional, i assessorar els càrrecs acadèmics i de direcció de les facultats en matèries relacionades amb l’estratègia corporativa, el discurs, la identitat i la imatge institucional són algunes de les meves principals tasques del dia a dia.

Tot això, no ho faig sola. La meva tasca és totalment transversal i, per tant, coordinada amb les àrees de Polítiques Corporatives, Comunicació i Relacions Institucionals, i de Màrqueting, però també amb totes aquelles àrees i serveis directament implicats en l’execució dels objectius estratègics que s’adopten i es defineixen per part de la direcció de la UVic-UCC.

Quins creus que són, des de la teva perspectiva, els principals reptes estratègics que té actualment la Universitat?

Hem d’aconseguir més visibilitat i notorietat de la UVic-UCC en la societat, tant en l'àmbit nacional i estatal, com internacional. En aquest sentit, tenint present que una de les missions de la universitat és la recerca i la transferència de coneixement envers la societat, hem d’obrir encara més la universitat a la societat, i apropar la recerca i el coneixement als ciutadans. Generem molta informació i, per tant, hem d’amplificar el treball que es fa a la UVic-UCC a la societat, ser referents i guanyar reputació.

Ara existeix un Pla estratègic de la UVic-UCC 2021-2025 que està en fase d’implementació i que consolida la UVic-UCC com una universitat necessària per al territori i per al país. A partir del curs que ve començarem a treballar el nou pla estratègic que, a més, ha de donar resposta a un context marcat per reptes socials, econòmics, acadèmics i corporatius que haurem d’afrontar els pròxims anys, com són la caiguda demogràfica a Catalunya, la governança o els canvis de mercat en l’entorn universitari, entre d’altres. Caldrà marcar les línies estratègiques que han d’ajudar a dimensionar, expandir, i posicionar la UVic-UCC també a escala internacional. 

Com et proposes d’abordar-los a curt i a llarg termini?

De moment soc en la fase inicial, coneixent l’estructura i la institució. En aquest sentit, m’estic reunint amb les àrees i els serveis que configuren la UVic-UCC i aviat també em reuniré amb els responsables de l’àmbit acadèmic. Es tracta de conèixer de primera mà quins són els objectius dels diferents àmbits i identificar, seleccionar i suggerir les estratègies a curt i a llarg termini. Línies estratègiques que han de permetre aconseguir els objectius marcats i, alhora, han de servir per afrontar els propis reptes de la Universitat i del país, sense menystenir els grans desafiaments globals. 

Ara ja fa uns quants mesos que treballes a la Universitat. Quina valoració fas d’aquest període?

Tot i que, com a responsable d’acció estratègica porto poc temps, estic molt contenta de formar part d’aquesta gran comunitat. Em fa molta il·lusió poder aportar la meva experiència i els coneixements adquirits al llarg de la meva trajectòria professional a una institució com és la UVic-UCC, una universitat territorial i de país, amb vocació internacional, que té la seu central a la ciutat on veig néixer i a la comarca on visc. 

D’altra banda, estic també implicada des de fa una mica més de temps a la Facultat de Medicina com a responsable de Comunicació. Per a mi també és una experiència que valoro molt positivament. La salut és un àmbit de coneixement estratègic per a la UVic-UCC, que posiciona la universitat territorialment i ens projecta a escala de país.

Quines diferències hi ha entre treballar en un entorn polític o corporatiu, o en un entorn universitari?

Els últims quinze anys he treballat en comunicació corporativa, política i institucional, als Estats Units i a Catalunya. En aquest darrer cas, durant un dels períodes més convulsos de la política catalana (Freginals, l’atemptat a la Rambla, l’1 d’octubre, la covid-19...), gairebé estava constantment en comunicació de crisi. A la universitat les crisis imprevistes que vaig viure al Govern no es produeixen amb la mateixa intensitat ni freqüència. En el cas dels Estats Units, allà vaig estar treballant en campanyes electorals i per a organitzacions corporatives i non-profit. Tot i que són grans estrategs, quan estàs en campanya la pressió mediàtica i dels lobbies és constant, i hi ha molts moments que has d’improvisar, actuar de pressa i canviar de pla perquè hi ha un canvi de gir. No hi ha temps per pensar ni dubtar. Has de passar directament a l’acció.

La UVic-UCC és una comunitat molt gran, té més de 19.000 estudiants, quatre campus, centres adscrits i centres de recerca, i més de dos mil treballadors, entre professors, investigadors i personal de serveis. És una institució dinàmica, viva, intensa, que genera moltes activitats que cal explicar i comunicar externament i internament. En la majoria dels casos, però, crec que hi ha temps per respirar i agafar perspectiva, la qual cosa és essencial per tal planificar una estratègia precisa a curt i llarg termini.

 

 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns