Skip to main content

Té la paraula

Gemma Plana i Imma Casaramona: "Els 10 anys d'UAlumni són un èxit de la feina feta per totes les persones que formem aquesta institució"

09.05.2024
Share

Imma Casaramona és diplomada en Empresarials i llicenciada en Administració i Direcció d'Empreses per la UVic, on va començar a treballar l'any 2007, primer com a professora de la FCTE i de la FEC. Des del 2013 és la directora de Carreres Professionals, servei que acull els UAlumni sota el seu paraigua.

Gemma Plana té estudis superiors en disseny d'interiors. Va entrar a la UVic l'any 2008, on va començar a treballar a recepció. Després va passar a l'Àrea de Màrqueting, on es va començar a gestar el projecte UAlumni, i actualment forma part de l'equip del Servei de Carreres Professionals. Les entrevistem totes dues amb motiu del 10è aniversari d'UAlumni.

Què significa per a la UVic-UCC aquest 10è aniversari d’UAlumni?

Representa l’èxit de la feina ben feta de cadascuna de les persones que formen part d’aquesta institució. UAlumni no s’entén sense la seva Alma Mater, la UVic-UCC. Els titulats es fan membres d’UAlumni si han tingut una bona experiència durant el seu pas per la Universitat. Per tant, aquest és un mèrit de tothom qui treballa cada dia perquè tot funcioni.

Quina és la seva principal missió?

Hi ha diversos aspectes que són importants per a UAlumni. D’una banda, posar en relleu el talent dels titulats de la UVic-UCC i establir vincles ferms amb les empreses i institucions del territori perquè ens tinguin en compte a l’hora de captar talent. De l'altra, acompanyar els joves titulats al llarg de la seva carrera professional (guiant-los sobre com fer un bon currículum, com preparar una entrevista de feina...). I també és important aconseguir que els nostres titulats siguin prescriptors de la Universitat, tant al territori com al món, a través de projectes com el d’Ambaixadors UAlumni.

Quins diríeu que han estat els objectius assolits més destacats d’aquests darrers anys?

Quan vam fer el Pla estratègic 2020-2025 van sorgir dos aspectes rellevants que havíem de millorar. D’una banda, la comunicació en tots els sentits, cap als alumni i, fins i tot, internament, cap a la resta de la comunitat universitària. Amb aquest objectiu, s’han fet diverses accions: una pàgina web nova i diferenciada de la web institucional de la Universitat, que ens permet utilitzar formats d’informació diferents, adequats als alumni, i l’activació de la xarxa d’Instagram d’UAlumni, que ens permet explicar temes de forma més desimbolta.

D'altra banda, en el Pla estratègic també va sorgir l’interès, tant per part dels titulats com de les empreses i institucions, perquè fóssim l’engranatge per posar en contacte el talent de la UVic-UCC amb les necessitats d’incorporar persones que tenen les entitats del territori. En aquest sentit, es va posar en marxa el Portal d’Ocupació i el Servei d’Orientació Laboral.

Finalment, un altre repte, directament relacionat amb els aspectes anteriors, era aconseguir una massa crítica d’Alumni. Avui som més de 7.500 membres i cada curs s’hi adhereixen entre 800 i 1.000 nous titulats que també volen formar part d’aquest col·lectiu. Evidentment, l’interès dels estudiants per continuar vinculats a la nostra Universitat està directament relacionat amb dos aspectes: l’experiència viscuda en els anys d’estudiant i el prestigi que la institució té en el sistema universitari. En tots dos àmbits s’ha fet molt bona feina i, per tant, es genera un cercle virtuós que es concreta en un major sentiment de pertinença dels titulats i l’orgull de formar part d’una institució ben posicionada en els rànquings tant mundials com estatals, que acaba fent que cadascun dels nostres titulats prescriguin la institució a altres persones. Aquesta és una de les fortaleses més grans que té el col·lectiu UAlumni per a la Universitat.

Quins projectes de futur teniu per als pròxims anys?

Hi ha tres projectes especialment rellevants. Així, en el marc de tot el pla de comunicació hi ha el projecte UAlumni Stories, de llarg recorregut, que va iniciar-se el curs passat i que s’ha de consolidar en els pròxims anys. UAlumni Stories pretén agrupar les històries i el talent dels estudiants que hagin passat per la UVic-UCC. Per poder explicar la seva trajectòria, convidem l'alumni a passar un matí o una tarda a la UVic per tal de recollir la seva experiència amb diferents formats. Durant un mes, la història de l'alumni escollit tindrà presència a la web de la UVic, als butlletins, a les xarxes socials... i posteriorment, quedarà publicada a la web d’UAlumni de forma permanent.

En segon lloc, hi ha el projecte Talent UVic, que pretén ajudar els titulats a millorar la seva situació laboral i a les entitats a incorporar talent al seu equip professional. En definitiva, oferim un servei actiu de cerca de candidats entre els titulats de la UVic per a llocs de treball en empreses o entitats amb l’objectiu d'agilitzar els processos de selecció.

Finalment, també tenim previst remodelar i potenciar el curs vinent la xarxa de Linkedin perquè sigui un lloc de referència on trobar-hi informació professionalitzadora de valor per als alumni. En aquest punt també hem d’esmentar que ha estat clau iniciar una relació molt més intensa amb l’Àrea de Màrqueting i amb l’Àrea de Comunicació Corporativa per portar a terme totes les accions de comunicació de forma molt més coordinada i efectiva.

Per què creieu que tots els estudiants que acabin els estudis aquest any s’haurien d’unir a UAlumni?

Perquè fer-se’n membre no té cap cost i, en canvi, es podran aprofitar de continuar connectats a la Universitat i gaudir dels serveis que ofereix UAlumni, com l’accés al Portal d’Ocupació i al Servei d’Orientació Laboral individualitzada. També, a les formacions grupals gratuïtes, als descomptes en formació que s'ofereixen a l’Escola de Postgrau, que els permetrà mantenir-se actualitzats en les últimes tendències formatives de cada àmbit. Igualment els permetrà estar connectats a la xarxa internacional de contactes que formen els Ambaixadors UAlumni. Com a titulat, no m’ho pensaria. No hi tenen res a perdre i molt a guanyar.

Quines activitats destacades heu organitzat per celebrar aquesta fita?

La principal és l’acte de celebració dels 10 anys amb la conferència del professor Xavier Sala i Martín, titulada “Intel·ligència artificial: macrotendències de present i futur”, però també hem anat fent altres accions de format més petit, com regalar un sopar per a dues persones a Can Jubany el dia que feia els 10 anys exactes de l’acte fundacional. També s’ha preparat un vídeo de dos minuts que recull la història d’UAlumni d’aquests 10 anys i s’ha fet ressò de l'aniversari a les xarxes socials, amb empreses que ens han felicitat per la fita, i a la premsa local. Ha estat un curs molt intens, però del qual ens sentim molt satisfetes.

Per tot plegat, ens agradaria donar les gràcies a l’Àrea de Màrqueting, l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals, a UMèdia i a l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals per tota l’ajuda rebuda per la preparació de la celebració d’aquests 10 anys i a tothom qui ha fet possible que UAlumni sigui avui una realitat que camina amb fermesa. UAlumni és un mèrit de tota la institució. Així que gràcies a tothom! 

Vols publicar a l'Apunt?

Contacta'ns