Té la paraula

Josep Bisquert: “La millora de les condicions laborals dels treballadors pot fer augmentar la confiança del personal cap a la pròpia institució”

31.05.2023

Diplomat en Informàtica per la UVic i titulat en Enginyeria Superior en Informàtica per la UOC, treballa a la UVic des del 1995, primer a Eumo Editorial i posteriorment al Servei d'Informàtica de l'actual Àrea de les TIC. És analista, dissenyador i desenvolupador de sistemes d'informació amb programaris per a la gestió editorial, la gestió acadèmica i la gestió de les beques, entre d'altres. Ha estat membre del Consell de Govern de la UVic (CGU), escollit en Claustre pels membres de la comunitat, del 2013 fins al 2019.  Des del 2007 participa en la llista de CCOO en el Comitè d'Empresa, del qual ha estat president en dos períodes diferents. Va impulsar la constitució de la Secció Sindical de CCOO a la UVic i és delegat LOLS (Llei orgànica de llibertat sindical) de CCOO, on ha format part i participat en els òrgans territorials del Vallès Oriental, el Maresme i Osona, i els òrgans de la Federació d'Educació de CCOO Catalunya.

Com valores el fet que els companys i companyes t’hagin elegit com a president del Comitè d’Empresa per segon mandat consecutiu?

Haver rebut la confiança majoritària en el procés de primàries per tercer cop consecutiu m'ha motivat a presentar-me per continuar fent la tasca de president del Comitè, càrrec pel qual he estat escollit. Per mi suposa un reconeixement cap a la feina feta, el coneixement i l'experiència adquirits durant tots aquests anys, que espero que serveixin per continuar treballant conjuntament amb tot l'equip del Comitè per assolir el compliment i la millora de les condicions laborals acordades per conveni col·lectiu.

Com s’organitzarà el nou comitè per treballar?

El compromís de la meva candidatura a president ha estat acordar un Reglament d'organització i funcionament amb dos objectius clars: en primer lloc, facilitar als representants les normes d'organització i funcionament per a un millor rendiment de les tasques i, en segon lloc, donar garanties als representats de les bones pràctiques en el bon ús de les hores de dedicació de què disposa cada membre del Comitè.

A banda de les figures concretes de president, secretari i delegats de salut que s'han de determinar per llei, el Comitè funciona mitjançant les reunions de l'òrgan col·lectiu del plenari, que és on es prenen les decisions, amb la veu i el vot dels vint-i-tres membres. Totes les tasques per al funcionament normal i les tasques derivades de temes nous a tractar es treballen des de diferents comissions. Cada comissió disposa d'un coordinador per facilitar els debats necessaris, concretar accions i traslladar feina feta i propostes al plenari. Les comissions són per treballar diferents àmbits: salut i prevenció, organització, contractes, comunicació i negociació, entre d'altres.

Heu creat la figura del president adjunt funcional? Explica’ns per què i quines seran les seves funcions.

En aquest mandat hem introduït una figura nova, que serà la responsable de l'organització interna, amb la intenció de millorar la coordinació i el funcionament dels membres en la seva participació en les reunions plenàries i comissions, i fer més efectiva la seva tasca.

Quins són els temes més candents que en aquests moments teniu sobre la taula?

La revisió salarial a aplicar aquest mes de juliol (la direcció ha demanat una reunió de negociació que farem pròximament). També, una revisió en el reconeixement de quinquennis del PAS, l'aplicació del PDA per al PDI i la solució a la congelació retributiva d'una part del PDI. També, la negociació del 3r conveni, amb una nova classificació de categories i carrera professional del PAS, així com altres millores que puguin beneficiar el conjunt de tots els treballadors.

Quins objectius us proposeu per a aquest mandat?

Continuar la pràctica de la representació directa dels treballadors mitjançant realització de consultes en aquells temes d'impacte global. Així mateix, augmentar el volum de participació en les diferents consultes que fem, i reforçar la comunicació cap al personal treballador amb més continguts i formats més atractius (a finals del mandat passat ja vàrem fer més accessible els continguts informatius amb un nou plafó informatiu https://mon.uvic.cat/comite-empresa/plafo-informatiu/).

Què has après de tot aquest temps que portes al capdavant del Comitè?

He agafat consciència de la importància que tenen les condicions laborals per a moltes persones (actualment, som més de 1.100 treballadors) en relació amb la seva qualitat de vida, la salut inclosa. És molt important treballar per poder garantir que es puguin tenir unes condicions laborals tan saludables com sigui possible per obtenir un doble benefici tant per al treballador com per a la UVic. La millora de les condicions laborals dels treballadors pot fer augmentar la confiança del personal cap a la pròpia institució i alhora millorar factors com la motivació, el compromís i la implicació, molt importants per a qualsevol organització.