Té la paraula

Maite Parés, Xus Pérez i Núria Barniol: "El Premi Simplifica't és una bona eina per potenciar que es facilitin els processos i evitar la burocratització"

27.04.2023

Avui entrevistem les tres guanyadores del primer Premi Simplifica't, una iniciativa que premia la cerca de solucions entorn de la simplificació de processos administratius i acadèmics de la Universitat. Maite Parés és mestra en Educació Primària, Educació Infantil i Llengua Estrangera, té un postgrau en Educació de les Persones Adultes i treballa a la UVic des del 1999 com a tècnica acadèmica de Graus a l’Àrea de Gestió Acadèmica (AGA); Xus Pérez és llicenciada en Geologia i és a la UVic des del 2019, com a responsable de la Unitat de Gestió Acadèmica a l’AGA, i Núria Barniol, que és enginyera tècnica Agrícola, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments i MBA, treballa a la UVic des del 2003 i actualment, és la directora de l'AGA.

Què us va fer decidir a presentar-vos al concurs Simplifica’t?

Com a àrea, cada any ens agrada plantejar-nos nous objectius, que serveixin per millorar el servei que oferim a l’estudiant i alhora per al nostre funcionament intern.

Alguns dels projectes que estàvem treballant s’ajustaven als objectius de la convocatòria del Premi Simplifica’t; per tant, va ser fàcil decidir-nos, bo i pensant també amb l’incentiu econòmic que hi havia al darrere, que podia beneficiar tota l’àrea.

Quin era exactament el problema que vau detectar?

El volum de modificacions de matrícula cada any és molt important, i gestionar-les com fèiem fins ara, a través de la seu electrònica, era un procediment difícil de sol·licitar per als estudiants i complex de gestionar per al PAS i per al PDI que hi intervenia. Acabava essent un procés llarg en el temps i, per això, vam valorar que potser Sigma ens podria oferir alguna alternativa per solucionar-ho.

Quina és la solució que proposeu per resoldre’l?

Gràcies a l’eina de Sigma, l’estudiant pot modificar part de la matrícula de forma autònoma dins l’aplicació sense intervenció de PAS o PDI, de manera que se simplifica la petició i es facilita molt més el tràmit. Així optimitzem el tràmit per a tots els implicats.

Tot i això, hi ha aspectes que l’estudiant no pot modificar de forma autònoma, ja que tenen implicacions en la gestió de les facultats i/o serveis. Aquestes continuen gestionant-se a través d'una sol·licitud. Per continuar facilitant aquesta segona part de la modificació, juntament amb altres àrees, estem treballant per implantar un sistema tipus URespon.

A què dedicareu els 2.000 euros rebuts del premi?

De moment hem fet un esmorzar de celebració, i gaudirem del premi conjuntament amb tota l’àrea fent alguna activitat grupal que ens permeti passar-nos-ho bé amb una estona lúdica i alhora enfortir els vincles entre nosaltres i potenciar el treball d’equip.

Què en penseu del Premi Simplifica’t?

Creiem que és una molt bona iniciativa per potenciar que es facilitin els processos i els tràmits, i evitar que siguem una institució excessivament burocratitzada. Si a més a més, la proposta té impacte positiu per a l’estudiant, creiem que millora la imatge de la UVic i això sempre és bo per a tothom.