Té la paraula

Marta Guimerà: “El Servei de Suport a l'Estudiant els acompanya i atén per millorar-los la qualitat de vida acadèmica i personal”

16.11.2023

Marta Guimerà és graduada en Psicologia a la UVic, on també ha cursat el màster en Psicologia General Sanitària i on actualment està fent el doctorat. Va començar a treballar a la Universitat l’any 2016 com a becària de l’Àrea de Màrqueting, on es va quedar amb contracte l’any 2019. Un any després va començar a l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals, a la Unitat de Benestar i Seguretat Laboral, i des del novembre de 2022 és la responsable del Servei de Suport a l’Estudiant.

Quina és la missió principal del Servei de Suport a l’Estudiant de la UVic?

El Servei de Suport a l’Estudiant té l’objectiu d'oferir atenció i acompanyament de forma gratuïta a tots els estudiants que ho sol·licitin, tant si són del Campus Vic, com de Medicina o del Campus Professional UVic-Teknós. Les atencions es fan quan aquest estudiant es troba davant d’una dificultat emocional, psicològica, personal o acadèmica. D’altra banda, també orientem i formem el professorat davant situacions de dificultat relacionada amb l’estudiantat.

Quins serveis i suports ofereix?

El servei ofereix ofereix quatre sessions per curs acadèmic als estudiants que ho sol·licitin. Els facilitem atenció psicològica davant situacions de dificultat personal i emocional, i atenció psicopedagògica per a aspectes relacionats amb l’estudi i la vida acadèmica.  Així mateix, des de teràpia ocupacional, atenem persones amb diversitat funcional i, de forma complementària, també duem a terme plans de suport als estudiants que presenten un certificat. D'altra banda, en alguns casos ens coordinem amb professionals externs.

Quines són les consultes que més rebeu?

De consultes en rebem de tota mena. Moltes estan relacionades amb les dificultats per organitzar els estudis, per concentrar-se o per no poder complir les exigències personals. Altres vegades també ens trobem amb situacions de maltractament familiar, dificultats per gestionar les pròpies emocions, casos de desmotivació o problemes d’autoestima. També rebem moltes consultes que fan referència a trastorns de l’aprenentatge.

Un cop arriba la consulta, com es gestiona?

La consulta pot arribar per diverses vies:  per correu electrònic, a través de l’adreça suport.estudiant@uvic.cat; per whatsapp o trucada telefònica, al 646 94 10 26, o per web a uvic.cat/suport, on hi ha un enllaç per demanar cita amb nosaltres. Després d’un primer contacte, mantenim el seguiment mitjançant correu electrònic, whatsapp o trucada.

Quan la consulta ens la fa algun professor o professora, li facilitem informació que el pugui ajudar i fem seguiment dels casos, tant dels que nosaltres detectem com dels que poden detectar ells a l’aula.

Per què és important disposar d’un servei com aquest a la Universitat?

Actualment, hi ha més consciència de la importància de tenir cura de la salut mental. Alhora, l’estigma que provoca demanar ajuda psicològica està sent cada cop menor. No obstant això, ens trobem davant d’un escenari en què el sistema públic té una llarga llista d’espera i no tothom es pot permetre pagar un psicòleg. Per tant, oferir un servei que acompanya i atén els estudiants de forma gratuïta a la Universitat és quelcom molt positiu, ja que millora la seva qualitat de vida, acadèmica i personal, i dona eines i recursos al professorat a l’hora de fer front a diverses situacions. Tot plegat, repercuteix d’una manera objectiva en l’èxit dels graduats i les graduades.