Té la paraula

Montse Simon: “Cal que tothom es descarregui la TUI perquè és l’eina que t’acredita com a membre de la comunitat universitària”

21.09.2021

Montse Simon és llicenciada en Història per la Universitat de Barcelona. Va començar a treballar a la UVic l’any 1999 i des de llavors ha exercit diverses tasques de gestió. Des del 2008 és la directora de l’UHub, Servei a la Comunitat Universitària, que impulsa l’ús de la Targeta Universitària Intel·ligent.

Quina diferència hi ha entre la TUI i el carnet de la UVic?

La diferència és el format. La TUI (Targeta Universitària Intel·ligent) és una aplicació per a dispositius mòbils que t’identifica com a membre de la comunitat universitària. Des del curs 2018-2019 ja no es produeixen ni es lliuren carnets de la UVic en format plàstic. Aviat ja haurà caducat la validesa de la darrera remesa, emesa fa quatre anys.

Per què convé que tothom se la baixi al mòbil?

Perquè és l'única eina disponible per acreditar que ets membre de la comunitat universitària i accedir als múltiples serveis que la UVic posa a disposició només dels membres de la UVic. El dispositiu, a més, discrimina el perfil del col·lectiu al qual pertanys (estudiant, PAS, PDI o Alumni) i inclou el número NIUV (Núm. d’Identificació de la UVic) i la foto del Campus Virtual. És a dir, hi tens recollides les teves credencials personals.

Quines prestacions ofereix dins la Universitat?

Dins la UVic la TUI és imprescindible per al préstec bibliotecari i també interbibliotecari, per al lloguer de material audiovisual, la compra de la targeta del pàrquing de la zona taronja, la reserva de taquilles, la inscripció a cursos i activitats dirigides organitzades des de l’Uhub... L’aplicació, a més, ens ha permès fusionar la resta de carnets que també es generaven, com és el cas del Carnet d’Esports a través del qual accedeixes a les instal·lacions esportives (ara inclòs de manera automàtica dins la TUI amb sistema de validació horària), i incorporar la resta d’aplicacions ja existents: Moodle, UAcadèmic, Som mobilitat i Portal del Treballador, a través d’una llançadora central on també es recullen els enllaços web a altres serveis destacats de la UVic: URespon, Portal d’Ocupació, U360. Complementàriament també permet consultar l’agenda dels principals esdeveniments i notícies de la UVic, ja que està sincronitzada amb el web de la Universitat, i rebre avisos i notificacions push.

I a fora?

Fora de la UVic pots accedir als descomptes i avantatges que s’inclouen dins la plataforma UVals i que només s’apliquen per als membres de la comunitat UVic, a més de gaudir d’altres descomptes nacionals i internacionals pel fet de pertànyer al col·lectiu universitari. La tendència és que els carnets de plàstic desapareguin. Ja fa temps que moltes gestions habituals (pagaments diversos, accessos a espectacles...) es realitzen a través dels dispositius mòbils i aplicacions úniques. I els carnets universitaris també segueixen aquesta línia. Nosaltres ho vam saber visualitzar ja fa uns anys i aquest fet ens va permetre anticipar-nos a la resta d’universitats. Vam ser pioners.

Està previst que creixi en prestacions de cara el futur?

Sí. Essent digital ens permet adaptar-nos i incorporar prestacions en funció de la necessitat i les demandes de cada curs. Estem treballant per vincular-hi el sistema Bluetooth que permetrà l’obertura dels espais des del telèfon i la gestió de les ordres d’impressió. També hi haurà una botiga virtual per adquirir marxandatge de la UVic, l’accés directe a la consulta de l’expedient acadèmic i l'avís de publicació de notes, la possibilitat d’associar-hi el Carnet internacional Erasmus+ i també d'incloure la certificació digital per tal que la signatura pugui realitzar-se a través de la TUI.

Quines accions penseu fer aquest curs per incentivar que tothom la tingui activa?

Ens hem proposat diverses accions promocionals i de difusió per tal de donar a conèixer l’aplicació. Entre els estudiants el seu ús és elevat perquè ja no han disposat ni coneixen el format anterior. Però en el cas del PAS i PDI ens cal divulgar la seva existència i animar tothom a instal·lar-se-la. La resta s’explica per si mateixa: els continguts són atractius i els avantatges múltiples.