Té la paraula

Roser Silva: "El Passaport Cultural vol valorar l'activitat cultural extraacadèmica que desenvolupen els estudiants de la Universitat"

23.02.2023

Roser Silva va estudiar Publicitat i Relacions Públiques a la UVic i des de llavors que és a la casa, passant per molts serveis i departaments fent de becària i com a membre del PAS des del 2009. Va començar gestionant les visites als centres de secundària, i des del 2013 és a l'Oficina de Gestió Cultura (OGC). És la responsable del Passaport Cultural, com també de l’OGC.

Què és el Passaport Cultural de la UVic? I quin objectiu persegueix?

És un projecte de l’Oficina de Gestió Cultural, dins l'UHub, amb la intenció de promoure les propostes culturals pròpies i de la ciutat entre els membres de la comunitat universitària. El Passaport Cultural és virtual i està adreçat a estudiants de grau del Campus Vic i del Campus Medicina per al reconeixement acadèmic de la seva participació en les activitats culturals generades des de la Universitat i des de les entitats adherides.

Un dels objectius principals és valorar l'activitat cultural extraacadèmica que desenvolupen els estudiants de la Universitat, de manera que quedi reflectida en el seu expedient acadèmic.

Quines activitats hi trobarem i com ens n’assabentem?

Cada setmana constaran les noves propostes a la web de l’Oficina de Gestió Cultural, a l’apartat del Passaport Cultural, per tal que cadascú es pugui reservar les activitats. El responsable de cada activitat validarà l’assistència a través del QR de la TUI (targeta universitària intel·ligent) i ho comunicarà a l’Oficina de Gestió Cultural perquè portem a terme el seguiment individual de cada usuari.

L’enllaç amb l'oferta d’activitats i les instruccions per a la sol·licitud és la següent: https://www.uvic.cat/uhub/passaport-cultural i per a dubtes o aclariments podeu escriure a ogc@uvic.cat

Com ens hi donem d’alta?

El Passaport té una vigència anual i es pot sol·licitar a l’inici de cada curs a través d’un formulari a dins el Campus Virtual, a l’apartat de l’UHub, a Passaport Cultural. En aquest cas, que en donem el tret de sortida a l'inici del segon semestre, es pot sol·licitar a partir del mes de febrer.

La resta de membres de la comunitat universitària, PAS, PDI i Alumni, com hi poden participar?

Per tal que la resta de membres de la comunitat universitària també trobi atractiva la proposta, el Passaport Cultural contempla la participació del PAS, el PDI i els Alumni. Així, aquelles persones que es donin d’alta al Passaport Cultural a través del Campus Virtual, a l’apartat de l’UHub, podran participar en un sorteig cultural anual, el resultat del qual es donarà a conèixer abans d’acabar el curs acadèmic.

Teniu la complicitat dels agents culturals de la ciutat?

I tant, i és un dels punts més importants. Entitats com L’Atlàntida, els centres cívics o els museus de la ciutat col·laboren estretament amb nosaltres, de manera que tenim la seva adhesió al projecte i d’aquesta manera donem a conèixer la seva oferta cultural. Entenem l’extensió universitària més enllà dels murs de les aules o els espais pròpiament de la UVic. Apliquem el concepte de Campus Ciutat en tots els sentits.

Com ha estat el procés de treball?

El procés ha estat lent, pel fet d’haver de coordinar diversos aspectes i agents, però al mateix temps molt interessant i constructiu. S’ha gestat des de l’inici d’aquest curs i ens hem coordinat amb l’Oficina Tècnica del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica pel que fa al reconeixement de crèdits; amb UMedia, per als dissenys i la seva presentació, i amb altres àrees i serveis de la UVic, que ens han ajudat a poder-li acabar donant forma. Tot i l’esforç en els treballs de preparació previs que ha comportat, en fem una valoració molt positiva.

Les unitats i els serveis o les facultats que generen activitat divulgativa tenen, a partir d’ara, un canal més de difusió. El repte és poder-nos coordinar amb suficient antelació per tal que, des de l’OGC siguem coneixedors de les activitats i valorar si són susceptibles de ser incloses dins el Passaport Cultural. En cas afirmatiu, llavors tothom hi surt guanyant: organitzadors, amb un possible augment en el nombre d’assistents, i participants, amb un retorn en l’expedient, el valor afegit de l’experiència i la possibilitat de participar en el sorteig anual.