Recerca

Jornada sobre Actualització del VIH i la pandèmia de covid-19, a la Facultat de Medicina
El degà Ramon Pujol donant la benvinguda a la jornada
Participants a la jornada de la Facultat de Medicina

Nova edició de la jornada Actualització sobre la Infecció per VIH i la Pandèmia de Covid-19

20.04.2023

Les pandèmies per VIH (40 milions de persones afectades a tot el món el 2021) i per SARS-CoV-2, tot i que difereixen en molts aspectes, també comparteixen característiques importants: totes dues emergeixen com a malaltia poc entesa amb opcions limitades de tractament i prevenció, una ràpida propagació a tot el món, un impacte desproporcionat en els més vulnerables, i totes dues han estat causa d'estrès profund en els sistemes de salut i de suport social i econòmics. Amb l’objectiu d’incorporar les lliçons apreses en els més de 30 anys de lluita contra el VIH a la resposta global contra la covid-19, aquesta tarda ha tingut lloc una nova edició de la jornada Actualització sobre la Infecció per VIH i la Pandèmia de Covid-19. L’acte, que s’ha fet a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, era gratuït i estava adreçat a professionals de la medicina, la infermeria i les biociències.

El programa de la jornada d’enguany s’ha centrat en les similituds i les diferències entre les dues pandèmies i ha inclòs una presentació a càrrec del Dr. Ramon Pujol, degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, i de la Dra. Eugènia Negredo, coordinadora de Docència de la Càtedra de Malalties Infeccioses i Immunitat de la UVic-UCC.

La jornada s’ha estructurat en dos blocs. Al primer, hi ha hagut tres ponències sobre virologia (Dr. Javier Martínez-Picado), immunologia (Dr. Julià Blanco) i els problemes clínics actuals (Dr. Domingo Ruiz) abans de donar pas a un debat en comú entre els assistents. Aquest apartat ha estat moderat per la Dra. Ingrid Vilaró. El segon bloc de la jornada ha abordat les estratègies de tractament (Dra. Lucía Bailón) i les vacunes (Dra. Beatriz Mothe) i tot seguit s’ha obert un torn de paraules. En aquest cas el moderador ha estat el Dr. Manuel Crespo.

La jornada ha estat organitzada per la UVic, la Càtedra de Malalties Infeccioses i Immunitat, IrsiCaixa i la Fundació Lluita contra les infeccions. També hi ha col·laborat la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, el Centre d’Estudis Sanitaris i Socials de la UVic-UCC, el Consorci Hospitalari de Vic, la Fundació Althaia, l’Institut Català de la Salut i el Col·legi de Metges de Barcelona.