Recerca

Raquel Cercós Raichs, nova doctora de la UVic-UCC
Nahuel Ivan Faedo, nou doctor de la UVic-UCC
Anna Girbau Ferrés, nova doctora de la UVic-UCC

Quatre nous doctors de la UVic-UCC

04.04.2024

Durant el transcurs del mes de març, Maria Àngels Ballarin Castany, Anna Girbau Ferrés, Raquel Cercós Raichs i Nahuel Ivan Faedo han defensat les seves respectives tesis i s’han doctorat a la UVic-UCC.

En el marc del Programa de Doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, s’ha doctorat Maria Àngels Ballarin Castany, amb el treball “Prevalença, característiques clíniques i tractament del dolor de les persones amb malaltia crònica avançada”, dirigida pel Dr. Xavier Gómez-Batiste Alentorn i el Dr. Ramon Oller Piqué. El tribunal, format pel Dr. Jordi Amblàs Novellas, de la UVic-UCC; el Dr. Carles Blay Pueyo, de l’Hospital Sant Joan de Déu, i la Dra. Esther Limón Ramírez, de la Universitat Autònoma de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude i menció industrial.

Dues tesis en Innovació i Intervenció Educatives

Per altra banda, en el marc del programa de doctorat en Innovació i Intervenció Educatives, aquest març s’han llegit dues tesis. La primera, d’Anna Girbau Ferrés, titulada “La influència de la natura en la creativitat infantil. Una perspectiva neuroeducativa”, dirigida per la Dra. Eulàlia Collelldemont Pujadas i la Dra. Anna Carballo Márquez. El tribunal, format per la Dra. Anna Gómez Mundó, de la UVic-UCC; la Dra. Isabel Vilafranca Manguan, de la Universitat de Barcelona, i el Dr. Paolo Scotton, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent. Amb relació a la seva tesi, la nova doctora explica que “aquesta recerca descriu el procés realitzat a l’Institut Escola Xandri de Sant Pere de Torelló, on infants i joves utilitzen els entorns naturals del poble durant l’estona de lleure”.

En segon lloc, també s’ha doctorat Raquel Cercós Raichs, amb el treball “Gènere, cos i esport: un paisatge pedagògic dels trànsits estètics contemporanis”, dirigida per la Dra. Eulàlia Colllelldemont Pujadas. En paraules de la doctora, “aquesta tesi doctoral aporta a través del paisatge noves aproximacions historiogràfiques i pedagògiques relacionades amb el gènere, el cos i l’esport”. El tribunal, format per la Dra. Itxaso Tellado Ruiz de Gauna, de la UVic-UCC; la Dra. Montserrat Payà Sánchez, de la Universitat de Barcelona, i el Dr. Paolo Scotton, de la Universitat de Barcelona, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude.

Tesi en Traducció, Gènere i Estudis Culturals

Finalment, Nahuel Ivan Faedo s’ha doctorat amb “Análisis de la situación profesional de las mujeres periodistas que trabajan en la prensa deportiva española: los casos de Marca y Mundo Deportivo”, una tesi elaborada en el marc del programa de doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals. Dirigida pel Dr. Xavier Ginesta Portet i la Dra. Montserrat Corrius Gimbert, el tribunal va estar format per la Dra. Eva Espasa Borrás, de la UVic-UCC; la Dra. Gema Lobillo Mora, de la Universidad de Málaga, i el Dr. José Luís Rojas Torrijos, de la Universidad de Sevilla. La tesi va rebre la qualificació d’excel·lent cum laude. Amb relació a la seva tesi, el nou doctor explica que “malgrat la percepció generalitzada de grans avenços en matèria d’igualtat de gènere, la situació actual de la premsa esportiva espanyola no reflecteix aquesta realitat”.