TEO

Talent Esportiu d'Osona tanca el curs amb l'objectiu de créixer l'any vinent

22.06.2023

Aquest dimarts va tenir lloc l’acte de cloenda de la quarta edició del projecte Talent Esportiu d’Osona, en el qual van participar setze esportistes d’alt nivell dels clubs esportius de Vic, Torelló i Gurb, així com estudiants de la UVic-UCC. L’acte, que va tenir lloc a la Sala Coll Bardolet de l’edifici el Sucre, va comptar amb la participació del regidor d’Esports de l’Ajuntament de Torelló, David Sánchez, i l’alcalde de l’Ajuntament de Gurb, Josep Casassas, així com el degà de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia (FETEP), Eduard Ramírez. L’exatleta professional en futbol Jordi Aumatell va ser el padrí d’aquesta promoció 2022-2023.

El projecte Talent Esportiu d’Osona és un projecte de transferència de coneixement impulsat pel Centre d’Estudis en Esport i Activitat Física (CEEAF) de la UVic-UCC, amb l’objectiu de reforçar l’activitat dels clubs i les entitats esportives de la comarca, millorant la condició física, la prevenció de lesions, la nutrició dels seus esportistes, i la psicologia esportiva. Aquesta quarta edició va tenir el suport dels ajuntaments de Vic, Torelló i Gurb, i segons va anunciar el director del CEEAF, Javier Peña, “un cop més agraïm a totes les entitats finançadores la confiança en el projecte i l’ajuda per consolidar la proposta a la comarca, i estem molt contents perquè les perspectives de poder ampliar el projecte els pròxims anys són molt bones”.

Durant la presentació de l’acte, el tècnic del projecte, Jordi Merino, va resumir les activitats dutes a terme al llarg d’aquest curs, així com el mètode de treball dissenyat per desenvolupar el projecte. El degà de la FETEP, Eduard Ramírez, per la seva banda, va posar en valor la importància que UVic-UCC disposi d’aquest programa, perquè “és un projecte insígnia de la Universitat; i aquesta té com a missió formar persones, però també compartir el coneixement amb la societat”.

Del grup d’esportistes que van participar en aquesta quarta edició, deu pertanyen a entitats i clubs de la ciutat de Vic: dos, del Trialsport; dos, del Club Natació Vic-ETB; dos, del Vic Hoquei Club; una, del Club Femení Osona; una, de la Unió Excursionista de Vic; una, del Club Atlètic Vic, i una, del Gimnàstic Vic. Torelló va aportar una esportista del Club Atlètic Vic i una del Club Bàsquet Torelló. Gurb va aportar una gimnasta de la Unió Esportiva de Gurb. Finalment, dels tres estudiants de la Universitat que han participat en el programa, una és del Club Equip Collbaix, un del Centro Atlético Monzón, i una del Club Atletisme Canovellas

Durant tot el curs, els esportistes han fet dues sessions d’entrenament setmanals al CEEAF, on també se’ls fan processos de valoració funcional per avaluar-ne el rendiment. Addicionalment, el projecte ha contemplat també tallers de nutrició esportiva, a càrrec del professor associat de la FETEP de la UVic-UCC, Arnau Baena, i càpsules formatives de psicologia esportiva, a càrrec de la professora de la FETEP Marcela Herrero. A més a més, els tècnics, entrenadors i coordinadors de les entitats i clubs del territori han pogut assistir a les dues conferències organitzades pel grup de treball del CEEAF; la primera, enfocada a aspectes nutricionals limitadors del rendiment, impartida per Toni Solà. La segona, enfocada al desenvolupament dels joves esportistes de manera integral i impartida per Pepe Mateu.