Verdaguer, Camps, Solanich

Camps, Solanich i Verdaguer han fet una estada de recerca a la Universitat de Perpinyà Via Domícia

01.02.2024

Núria Camps, Irene Solanich-Sanglas i M. Àngels Verdaguer, membres de Glossa – Grup de Recerca en Lingüística Aplicada, Didàctica i Literatura de la UVic-UCC, han fet una estada de recerca a l’Institut Franco-Català Transfronterer (IFCT) de la Universitat de Perpinyà Via Domícia, acollides per Joan Peytaví Deixona, director de l’IFCT i membre de l’Institut d’Estudis Catalans.

Durant l’estada de quinze dies a Perpinyà, han fet recerca en diversos arxius i biblioteques de la ciutat, com ara la Biblioteca Universitària de la UPVD, els Arxius Departamentals, els Arxius Municipals Camille Fourquet o la Mediateca de Perpinyà. També han pogut visitar i consultar els fons manuscrits i bibliogràfics de la Société Agricole, Scientifique et Littéraire des Pyrénées-Orientales, fundada el 1833, i per tant una de les entitats més antigues de la Catalunya del Nord; van ser rebudes pels vicepresidents de la SASL, Michel Bougain i Clarisse Requena, i van poder parlar amb l’actual president, Sylvain Chevauché. L’objectiu de la recerca i les consultes era continuar estudiant les relacions entre els intel·lectuals i escriptors catalans del segle XIX i XX amb els del territori del nord.

Així mateix, les investigadores van poder fer seminaris amb estudiants i professorat de la llicenciatura Llengües, Literatures i Civilitzacions Estrangeres i Regionals (itinerari català) i dels diversos màsters que s’hi ofereixen, per mostrar-los recursos i activitats que duen a terme a les assignatures de la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia o per parlar-los dels resultats de les seves recerques en literatura, i didàctica de la llengua i la literatura.

Finalment, han fet contactes amb l’Associació per a l’Ensenyament del Català, entitat que fomenta i defensa el català i la cultura catalana a la Catalunya del Nord, concretament amb el president de l’APLEC i director adjunt de l’IFCT, Alà Baylac Ferrer, per explorar possibles vies de col·laboració amb la UVic-UCC.