Converses Compartides

Comença 'Lletres Compartides a la Uni', el primer club de lectura universitari

06.10.2022

Amb l'inici del nou curs, la Institució de les Lletres Catalanes i la Xarxa Vives d'Universitats organitzen el primer club de lectura interuniversari, Lletres Compartides a la Uni, que vol apropar autors i autores dels diversos territoris de parla catalana a tota la comunitat universitària.

En aquesta primera edició, s'han previst quatre presentacions telepresencials, entre el 19 d'octubre i el 30 de novembre. En la primera, el 19 d’octubre, es comentarà Napalm al cor (Anagrama editorial), de Pol Guasch (Tarragona, 1997). Tot seguit, el 2 de novembre es tractarà Còrpora (Adia Edicions), de Clara Fiol (Palma, 1995). El 16 de novembre serà el torn de No hi havia a València... (Sembra Llibres), de Mercè Climent (Alcoi, 1981). En la darrera sessió, el 30 de novembre, es parlarà de Granit (Pagès editors), de Carles Minuchin (Menorca, 1986). Les presentacions es faran via Zoom, entre les 18 h i les 19 h, i comptaran amb Juliana Canet com a moderadora, i un espai de participació i debat per a les persones assistents.

La inscripció al club de lectura és gratuïta, està oberta a tots els membres de la comunitat universitària (estudiantat, PAS, PDI) i cal formalitzar-la abans del 17 d'octubre a través d'aquest formulari. Les primeres vint persones que s'inscriguin rebran com a obsequi el lot de les quatre lectures que es presentaran a les sessions. D'altra banda, la Xarxa Vives adquirirà i farà arribar a una biblioteca de cadascuna de les universitats un lot amb els quatre llibres que es presentaran.

Programa Lletres Compartides
Aquest club de lectura s’emmarca en el programa Lletres Compartides, que neix de la necessitat d’apropar escriptors de tot l'àmbit lingüístic català als lectors que encara no els han llegit i posar-los en relació amb el sector de la creació i la promoció literàries dels altres territoris. El promouen la Institució de les Lletres Catalanes, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Fundació Mallorca Literària i el Consell Insular de Menorca, amb la intenció que en un futur pròxim s’hi puguin sumar organismes d’altres parts l'àmbit lingüístic.