Immaculada Castillo Sánchez
Bart Bloem Herraiz

Dos nous doctors de la UVic-UCC

04.07.2024

En el transcurs del mes de juny s’han doctorat a la UVic-UCC Immaculada Castillo Sánchez i Bart Bloem Herráiz.

En el marc del programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut, va tenir lloc l’acte de defensa de la tesi doctoral d’Immaculada Castillo Sánchez, titulada "Estudi comparatiu entre l’inspiròmetre d’incentiu i la pressió espiratòria positiva en el traumatisme toràcic", dirigida per la Dra. Júlia Tárrega Camarasa i la Dra. Montserrat Serra Mas.

El tribunal, format pel Dr. Pedro Antonio Anton Albisu, de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau; el Dr. Josep Belda Sanchis, de l’Hospital de Santa Creu i Sant Pau i la UAB, i el Dr. Daniel López Fernández, de la Universitat de las Palmas de Gran Canaria, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. En paraules de la doctora, “en la pràctica clínica habitual, s’utilitza l’inspiròmetre d’incentiu en els pacients amb fractures costals. Després d’aquest estudi, podem demostrar que utilitzar pressió espiratòria positiva és molt millor com a tractament”.

Per la seva part, Bart Bloem Herráiz va defensar  la tesi doctoral "Unmapping Trans Counter-Geographies: Trans People’s Experiences in Outdoor and Adventure Activities", en el marc del programa de doctorat en Estudis de Gènere: Cultura, Societat i Polítiques, dirigida pel Dr. Gerard Coll Planas. El tribunal, format per la Dra. Maria Rodó Zárate, de la Universitat Pompeu Fabra; la Dra. Adele Doran, de la Universitat de Sheffield Hallam, UK, i la Dra. Ana Lúcia Santos, de la Universitat de Coimbra, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude i menció internacional. Segons el nou doctor, “es tracta d’un estudi qualitatiu transnacional sobre les experiències de persones trans adultes en activitats físiques al medi natural, utilitzant un enfocament metodològic conjunt (feminista, queer i outdoor) i situat. L’estudi se centra en els espais de confort i plaer, buscant millorar la qualitat de vida de les persones trans. Finalment, es proposen estratègies per crear espais transinclusius en les activitats d’aventura”.