Recerca

El cicle de conferències "Dones de ciència" obre dimecres que ve la Plataforma Cultural de la Universitat d'Estiu

04.05.2021

En el marc de la Plataforma Cultural de la Universitat d'Estiu de la UVic-UCC, durant els mesos de maig i juny quatre investigadores de la UVic-UCC, de diferents àmbits de coneixement, impartiran conferències en diverses ciutats de l'entorn territorial d'influència de la institució a l'entorn de temes d'actualitat i d'interès general en els seus àmbits d'especialització.Aquesta activitat ja estava prevista en la passada edició de la programació cultural estiuenca de la Universitat, com una activitat commemorativa del 25è aniversari de la Universitat d'Estiu. Arran de la pandèmia per covid-19, però, tant la celebració de l'aniversari en general com el cicle en particular es van posposar.

La primera de les conferències tindrà lloc el proper dimecres, 13 de maig, a la biblioteca Marià Vayreda d'Olot, i anirà a càrrec de la Dra. Pilar Godayol, que parlarà sobre "Maria Aurèlia Capmany i el feminisme català". El 25 de maig a la Sala Plana de l'Om de Manresa, la Dra. Marina Geli tractarà el tema "Mirada de gènere i covid-19".  El 16 de juny la Dra. Marta Guadalupe Rivera parlarà sobre "Alimentació i canvi climàtic" al Museu del Ter de Manlleu, i el 17 de juny, a Roca Umbert de Granollers, la Dra Anna Pérez Quintana exposarà el tema de "Les dones, l'economia i la pandèmia".

La UVic-UCC organitza aquestes activitats en clau femenina "per potenciar el talent en tots els àmbits i en totes les edats de la vida", explica Montse Simon, directora de l'UHub, segons la qual "hi ha un àmbit, el del talent científic entre la població femenina, que requereix un esforç suplementari per fomentar-lo, prestigiar-lo, donar-li visibilitat i fer créixer el nombre de dones que se sentin cridades a desenvolupar-lo". És en aquest context que neix el cicle, per tal de "poder anar revertint la frustració de tantes generacions de dones que se n'han sentit excloses". El cicle l'organitza l'Oficina de Gestió Cultural en el marc de la Plataforma Cultural, i compta amb la col·laboració de la Unitat d'Igualtat i de la Unitat de Divulgació Cientifica.