Pilar Godayol
Mireia Canal

El GETLIHC, a l'XI Congrés Internacional de l’AIETI 2024 a la Universitat del País Basc

06.06.2024

Els dies 29, 30 i 31 de maig va tenir lloc a la Facultat de Lletres de la Universitat del País Basc (UPV / EHU), a Vitoria-Gasteiz, l'XI Congrés Internacional de l’AIETI “Indarra: la força de la traducció i la interpretació”, amb l’assistència de més de cent setanta investigadors i investigadores de l’àmbit dels estudis ibèrics de traducció i interpretació. Les investigadores Mireia Canals i Pilar Godayol, del GETLIHC (Grup d’Estudis de Gènere: Traducció, Literatura, Història i Comunicació), de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya, hi van participar amb dues comunicacions.

El dijous 30 de maig la Dra. Mireia Canals va impartir la ponència titulada “Literatura infantil en la década de los sesenta: censura y no-censura franquista en las obras de Schulz, Fatio, Duvoisin y Rose” i, la Dra. Pilar Godayol, “‘Proletariado del mundo, uníos’: vida y traducciones de Flora Tristán”. El divendres 31, a la secció de novetats editorials del programa del congrés, s’hi va presentar el llibre On són les dones? Vides i manifestos (Eumo, 2024), de Pilar Godayol.

Fundada el febrer de 2003, l’AIETI és l’Associació Ibèrica d’Estudis de Traducció i d’Interpretació (https://www.aieti.eu/en/). Des d’aleshores ha contribuït significativament a la consolidació institucional de l'àrea de coneixement. Cal destacar-ne els congressos generals biennals que es duen a terme en diferents universitats de l’Estat espanyol i Portugal. El pròxim congrés es farà el 2026 a la Universitat de Còrdova.